תקשורת ומדיה

נתניהו טרם אישר את אפיק 10: מועצת הכבלים נתנה אור ירוק לעסקת RGE-ערוץ 10

המגלה שאינה מאפשרת להחזיק מספר רב של ערוצים בכבלים והלוויין במגביל לערוץ ברודקאסט, אינה חלה על בעל רישיון, כך שעסקת RGE-ערוץ 10 דילגה מעל עוד משוכה
אלכסנדר כץ | 
15.9%. תמר איש-שלום וטלי מורנו במהדורה המרכזית אתמול (צילום מסך: ערוץ 10) (צילום צילום מסך: ערוץ 10)
37 שעות וקצת לפני סיום החודש, ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, טרם אישר לערוץ 10 את השימוש באפיק 10. במועצת הרשות השנייה ממתינים להחלטת נתניהו, שעל פי הערכות תהיה חיובית ותאפשר לערוץ להמשיך לשבת באפיק מספר 10 לפחות עד ההחלטה של הזכייניות בערוץ 2 לצאת לרישיון ול-7 ימי שידור בשבוע.
רק אתמול אישרה מועצת הרשות השנייה פה אחד את מתן הרישיון לערוץ לתקופה של 15 שנה. ההחלטה עשתה היסטוריה והפכה את הערוץ לראשון שעובר למשטר רישיונות. התנאי לאישור הוא השלת מידע בנוגע למבנה הבעלות של הערוץ הקשור בענף השליטה של RGE וכן לתיקון נדרש בהסכם בעלי המניות עד ל-30 ביוני
בנוגע לכך נפתרה הבוקר בעיה נוספת, כאשר מועצת הכבלים והלוויין הודיעה ל-RGE כי היא מאמצת את חוות הדעת המשפטית שגיבשה הלשכה המשפטית של המועצה, שקובעת כי אין מניעה שהקבוצה תמשיך להחזיק ב-7 הערוצים שלה המשודרים בכבלים ובלווין, במקביל לאחזקותיה החדשות בערוץ 10, ככל שתושלם העסקה לרכישת הערוץ.
כזכור, בימים האחרונים איימה RGE כי אם לא יתאפשר לה להמשיך להחזיק באותם ערוצים, בהם 5 ערוצי ספורט, וערוץ הילדים, הרי שהיא תיסוג מעסקת ערוץ 10. בידיה הייתה גם חוות דעת שאפשרה את המשך ההחזקה של הערוצים במקביל לשליטה בערוץ ברודקאסט.  
בחוות הדעת שבידי מועצת הכבלים והלוויין נקבע כי כלל 39א1(ז) לכללי התקשורת, המגביל את מספר האחזקות בערוצים משותפים, חל אומנם על בעל זיכיון כמשמעו בחוק הרשות השנייה, אך כלל זה אינו חל על בעל רישיון לפי החוק האמור. מאחר וערוץ 10 מבקש כעת רישיון ולא זיכיון, הרי שמרגע שיקבל את הרישיון, הרי שכלל זה אינו חל עליו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה