תקשורת ומדיה

ערוץ 20 נקנס ב-101 אלף שקלים – בשל שידור עצרת הימין יומיים לפני הבחירות

הרשיון קובע כי הערוץ אינו יכול לשדר חדשות אלא באישור מועצת הכבלים והלוויין. ערוץ 20: "מתפלאים שלאחר שהרגולציה מחלה שוב ושוב לערוץ 10 - מחמירים דווקא עם ערוץ בתחילת דרכו"
אלכסנדר כץ |  4
עצרת הימין, יומיים לפני הבחירת (צילום צילום מסך ערוץ 20)
מועצת הכבלים והלוויין קנסה את ערוץ 20 ב-100,800 אלף שקלים, בשל שידור חדשות שלא כדין. העיצום הכספי ניתן לאחר פתיחת הליך בדיקה נגד הערוץ, ולאחר שהשידור הופסק בעיצומו בהוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן, לאחר שהערוץ גם הפר את חוק תעמולת הבחירות.
הערוץ שידר את עצרת הימין בשידור חי יומיים לפני הבחירות ב-17 במארס, לאחר שהקים עמדה בכיכר בהגשת קלמן ליבסקינד, ושידור מהאולפן בהנחיית אטילה שומפלבי. במסגרת העצרת, גם דיברו פוליטיקאים על הבמה ורואיינו לערוץ. במהלכה הגישה תנועת המחנה הציוני עתירה לוועדת הבחירות, והשופט ג'ובראן קיבל אותה והורה להפסיק את השידור.
מדובר בשידור חי של אירוע בעל ערך חדשותי מובהק שעונה באופן ברור על הגדרת תכנית חדשות ברישיון, לפיה תכנית "חדשות הינה תכנית המוקדשת בעיקרה לסיקור אירועים בעל ערך חדשותי שאירעו בישראל או מחוץ לה, בסמוך למועד השידור או במהלכו".
שידור תכנית חדשות ללא קבלת אישור המועצה, מהווה הפרה יסודית של הוראת הרישיון לפיהן בעל הרישיון אינו רשאי לשדר תכניות מסוג חדשות, אלא באישור מראש של המועצה - אישור שכאמור לא ניתן לערוץ. יום לאחר שידור העצרת פתחה המועצה בהליך הפרה נגד הערוץ. 
לפני כחודשיים פנה הערוץ למועצת הכבלים והלוויין בבקשה להקים חברת חדשות, כחלק מהמהלך להפוך אותו למעין רשת הטלוויזיה פוקס הישראלית. כבר כיום משדר הערוץ תכניות אקטואליה, שלא תמיד עולות בקנה אחד עם הייעוד הראשוני של הערוץ – שידורי מורשת.
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב מסרה כי במסגרת רישיונו של הערוץ, הוא יכול "לשדר חדשות רק באישור המועצה ובהתקיים התנאים הקבועים ברישיון. אמנם, הערוץ פנה למועצה לפני כחודשיים בבקשה להפיק חדשות אך טרם העביר התייחסותו לדרישות המועצה בכל הנוגע לתכנית עסקית ועמידה בתנאים הנוספים הקבועים ברישיון". בן חי-שגב הוסיפה, כי "ככל שהתכנית תענה לקריטריונים המקצועיים הנדרשים לשידורי חדשות, תובא בקשת הערוץ לדיון בפני המועצה, שתדון בה במכלול ההיבטים".
מערוץ 20 נמסר כי "אנו מתפלאים כי לאחר שהרגולציה דאגה למחול שוב ושוב לערוץ 10 על חובותיו, הן הכספיים והן הרגולטוריים, מחמירים דווקא עם ערוץ 20 אשר נמצא בתחילת דרכו. אנו לומדים את מכתב המועצה ונפעל בהתאם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש לסגור לאלתר את מועצת הכבלים והלווין!!!
    העם 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו מין חוצפה זאת שערוץ טלוויזיה לא יכול לשדר חדשות. צריך לסגור מיד את מועצת הכבלים והלווין ולפתוח את השוק לערוצי טלוויזיה נוספים ללא שום מגבלה.
    סגור
  • 2.
    אדלסון ישלם (ל"ת)
    וואו מלחיץ 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    כל הערוצים שידרו עצרת של בוזי
    מאיר 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל העצרת של בוזי מההתחלה עד הסוף היתה בשידור חי ללא הפסקה בכל מהדורות החדשות, אז די להצטדקות. מדובר בקנס פוליטי לכל דבר.
    סגור
  • הכל טוב ויפה
    מישו 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעט העובדה שלא היתה עצרת של בוז'י. היתה עצרת של תנועות שמאל לא מפלגתיות, שלא נאמו בה פוליטיקאים משום סוג. זה שהימין החליט להעלות לבמה שורה של שרים וחברי כנסת, זו בעיה שלו. ידוע שמבחינת הימין חוקים הם בגדר המלצה בלבד, אני מניח שעכשיו הם יתפנו לשנות גם את החוק הזה.
    סגור