תקשורת ומדיה

Don't mess with the Gimel: למה יפית גרינברג לא אהבה את הפייסבוק של כתבת הרכילות?

פרקליטה של ג. יפית דרש מלימור כרסנטי להסיר מהפייסבוק המקצועי שלה תמונה עם כיתוב בעייתי בטענה כי מדובר בסימן מסחרי רשום. ולמה כרסנטי עזבה במקביל את 'ידיעות חיפה'?

אלכסנדר כץ |  3
יפית גרינברג (צילום: יפית גרינברג) (צילום איתן ריקליס)
כתבת רכילות ואשת ניו-מדיה מחיפה, שפרסמה כיתוב שכלל את שמה של ג. יפית בתמונת פרסומת בדף המקצועי שלה בפייסבוק, זכתה למכתב התראה לפני תביעה - כך נודע לאייס. בסיכומו של דבר הוסר אותו פרסום, אולם המגעים בין הצדדים נמצאים בעיצומם.
במהלך החודשים האחרונים פרסמה לימור כרסנטי תמונה בקאבר של דף הפייסבוק המקצועי שלה לי-MORE, בה נכתב: "אם ג. יפית הייתה מבינה באינטרנט, היא בטח הייתה נראית ככה...".  אתמול (יום ד') שלח פרקליטה של ג. יפית (יפית גרינברג), עו"ד אומר לובושיץ ממשרד 'לובושיץ כגן', מכתב לכרסנטי ובו דרישה להסיר מיידית את אותו פרסום מבזה לטענתו, ככל הנראה כשלצד זאת הוצבה גם דרישה לפיצוי כספי.
בשיחה עם אייס, אומרת גרינברג כי נעשה שימוש בכינוי הכל-כך מזוהה עמה "ג. יפית" ללא אישור, וזאת כשכינוי זה הוא גם כסימן מסחרי רשום. לדברי גרינברג, בעקבות כך פנה עורך דינה לכרסנטי. עו"ד לובושיץ אישר כי נעשתה פניה, ולאחר אותה התראה הוסרה התמונה מדף הפייסבוק. "ג. יפית הוא סימן מסחרי רשום והוא אסור בשימוש על ידי צד ג', אמר עו"ד לובושיץ לאייס. "כל שימוש כזה צריך לעבור אישור של יפית גרינברג. במקרה הנוכחי איתרנו שימוש בשמה, וגם פגיעה בשמה הטוב ודרשנו את הסרת הקטע. כעת לאחר הפניה, ההפרה הוסרה".
לובושיץ מאשר כי גם לאחר הסרת התמונה עדיין מתקיימים מגעים בין הצדדים, אולם הוא מסרב לחשוף האם מדובר כעת במגעים על פיצוי כספי, ומה גובהו. פרקליטה של כרסנטי, עו"ד אביב אילון סירב להתייחס לפרטי ההסכם: "היום אני לא יכול להגיב. ביום ראשון אולי - עכשיו לא יכול".

שינוי כיוון

לצד ההסתבכות הקלה עם גרינברג, כרסנטי גם סיימה בשבוע האחרון את עבודתה בידיעות חיפה, לאחר שעבודתה העיתונאית כרכילאית של העיתון, התנגשה עם העסק שפיתחה בחודשים האחרונים, קידום עסקים וגופים באינטרנט. גורמים טענו כי בעלי 'ידיעות חיפה' יעקב שחם החליט לפטרה בשל התנגשות זו, אולם לטענתה של כרסנטי, מדובר על החלטה הדדית של שניהם, והיא פועל יוצא להחלטתה לפני כשנה לשנות כיוון. את תגובתו של יעקב שחם לא ניתן היה להשיג.
עד לפני כשנה ששימשה כרסנטי כתבת הרכילות גם במקומונים נוספים בצפון של קבוצת ידיעות תקשורת, אולם פרשה מהם כשהחליטה לשנות כיוון ולפנות לתחום הקידום והשיווק באינטרנט. "את הבחירה שלי עשיתי לפני שנה כשהחלטתי שסיימתי את דרכי בעיתונות, ואני רוצה לעבור לתחום הניו-מדיה. החלטתי ללמוד את זה, ולאחרונה החלטתי שאני לא מצליחה לעשות גם את העבודה שלי ב'ידיעות חיפה' וגם בעסק החדש שלי", היא אומרת בשיחה עם אייס. "אין לי זמן לעשות את הטור הזה".
-אין לך זמן או שעשויה להיות חפיפה בין מושאי הסיקור שלך בעיתון לבין הלקוחות שלך?
"כן, אתה גם צודק בנושא הזה".
-אז את פוטרת מהעיתון או מדובר בהחלטה הדדית?
"החלטה הדדית של שנינו. אזכור רק רגעים יפים שהיו לי בעיתון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אכן, אבדה גדולה לעולם העיתונות (ל"ת)
    יוסף המספר 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פרסום ראשן - עיתונות פורצת דרך
    פרסום ראשון 06/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הסקופים העולמיים שלכם ראויים לפוליצר
    סגור
  • 1.
    לימור היקרה
    יחצנית 06/2015/19
    הגב לתגובה זו
    2 6
    מבלי להזדהות, מודה לך על כל הפרגון במהלך עבודתך במקומונים של הצפון. לעומת אחרים, את תמיד היית זמינה, קראת מיילים ופרגנת. תודה לך ושיהיה לך המון בהצלחה בהמשך דרכך!
    סגור