תקשורת ומדיה

'רשת' דחתה את שידור הדוקו של אביב גפן על פדופיליה - בשל בדיקת הרשות ה-2

הסרט במסגרתו יצא גפן לבדוק את התופעה באינטרנט, הוא יוזמה של ספקית אינטרנט המציעה סינון תכנים, מה שעורר חשש לתוכן שיווקי אסור. כעת מתנהל מו"מ בין רשת לרשות

אלכסנדר כץ |  2
הזכיינית רשת החליטה לדחות בשלב זה את שידורו של סרט הדוקו בכיכובו של אביב גפן על תופעת הפדופיליה באינטרנט - כך נודע לאייס. הסיבה לביטול היא בדיקה שמתנהלת ברשות השנייה לגבי מימונו של הסרט והאפשרות כי הוא ישמש כתוכן שיווקי לספקית אינטרנט מסחרית, ושידור הסרט בשלב זה עשוי להוביל לקנס כספי כבד וסנקציות נוספות.
הסרט עצמו, 'עולם חדש', צולם בשבועות האחרונים ביוזמת ספקית האינטרנט TOM, שמציעה ללקוחותיה הגנה וסינון לילדים מפני תכנים פורנוגרפים ואלימות ברשת. במסגרת הסרט יצא גפן לבדוק את התופעה, ואף נתקל בפדופילים ברשת, נגדם הגיש תלונה במשטרה. 
למרות שהסרט עוסק בסוגיה חשובה מבחינה חברתית, הבעיה שהתעוררה היא שהספקית צפויה לזכות לחשיפה בסרט עצמו, מה שעלול להיחשב כתוכן שיווקי האסור על פי כללי הרשות השנייה, כך שלמעשה לשידורי הזכיינית רשת חודר סרט תדמיתי בכסות של סרט דוקומנטרי. גפן עצמו משמש גם כפרזנטור של של TOM. 
בכתבת קידום לסרט שפורסמה בידיעות אחרונות וב-ynet, התייחס לסרט מנכ"ל TOM יריב פאר, שגם תואר כמי שהיה אחד מיוזמי הסרט. "שם המשחק הוא טיפול ומודעות, והורים שיידעו להתייעץ בזמן ולהתקין לילדים שלהם את אמצעי ההגנה הנכונים ברשת - יצמצמו את הסכנה שעומדת בפניהם", אמר פאר, שחברתו TOM עוסקת בדיוק בנושא זה. 
לדברי גורמים, בימים האחרונים מתקיימים מגעים בין הצדדים בכדי להגיע לעמק השווה שיאפשר את שידור הסרט, אולם כאמור בשלב זה החליטו ב'רשת' לדחות את שידור הסרט ששובץ למחר (יום ד') בפריים-טיים עד לסיום ההתנהלות מול הרשות השנייה. 
מהרשות השנייה נמסר כי הנושא בבדיקה. תגובת רשת טרם התקבלה. 
 
תגיות TOM | אביב גפן | רשת
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כנסו שווה......
    יוכי 06/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם זה לא משהו במשרד התקשורת דאג לזה? האם יש משהו במשרד התקשורת שמפחד שהקמפיין הזה יצליח בגלל שאז זה יביא לבדיקה למה הקמפיין של משרד התקשורת לא הצליחה? זוכרים לפני שנה שמשרד התקשורת השקיעה מיליונים מכספי ציבור בנושא אבל הפרסום שלהם היה משעמם מאד? פתאם אכפת להם שמסר שיווקי??
    סגור
  • 1.
    באמת?!
    מרדכי 06/2015/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    א. דווקא לנושא כזה למרות שזה אביב גפן הייתי שמח אם הייתה במה ב. בוס בהסוואה של רשת זה לא תוכן שיווקי?! בולשיט!
    סגור