תקשורת ומדיה

מידע רב עשוי להוביל לחוויה שלילית? תמי גור מסבירה איך מעצימים את חוויית הגלישה

בשבוע הבא תשתתף תמי גור מ-BBC בכנס UXILive 2015. לאייס היא מספרת על יצירת חוויות גלישה שמותאמות לאינדיבידואל, כיצד עוזרים לגולש להתרכז בטקסט, והשוני בין מסכים
אלכסנדר כץ |  1
תמי גור (צילום צילום עצמי)
15 שנה זה המון זמן במונחים דיגיטליים. ב-2000 העולם עדיין היה בחיתוליו, והיום כאילו עברו שנות דור. תמי גור סוגרת 15 שנה בתחום ה-UX, ועם תוארMA  במולטי מדיה. 13 שנה היא כבר ב-BBC, כשבעשור האחרון היא התמחתה בעיצוב שירותי אינטראקטיביים עתירי תוכן, ובתפקידה הנוכחי היא ראש צוות UX ועיצוב בתאגיד השידור הבריטי.
גור תגיע לישראל להשתתף בכנס UXILive 2015 שיערך בתל אביב בין 25 ל-28 לחודש, כשכותרת הרצאתה תהיה "רשת BBC מציגה: דחיסות תוכן אל מול בהירות ויזואלית". ההרשמה לכנס נסגרת היום (יום ה' -21 במאי), אז כדאי למהר, וסידרנו לכם הנחה מיוחדת של 20% על כל הכנס - קוד ההנחה הוא iceishere.
"במקור הגעתי מרקע של עיצוב גראפי ומשם עשיתי תואר שני בעיצוב מולטימדיה. האינטרנט היה אז בראשית של הראשית טקסטואלי מוגבל ואיטי", היא נזכרת בשיחה טלפונית שהיא מקיימת מלונדון עם אייס. "לכן עיקר העבודה התמקדה בתכנים אופ-ליין על סי די רום. זה היה עולם תוכן סגור וסטטי ללא קישורים שעל הפרזנטציה שלו היתה שליטה מלאה. בזמן הלימודים התמקדתי בלימוד עקרונות היסוד של יצירת חוויה אינטראקטיביות ולימוד האפשרויות והמגבלות שתמונות ביצירת ממשק דיגיטאלי. מה שעניין אותי אז, היה כיצד ניתן לספר סיפור ואיך מתרגמים חוויה ליניארית או לא ליניארית לממשק. היום אני עדיין מתעסקת בכיצד לספר סיפור, אבל זהו הסיפור של חדשות שהן דינאמיות בלתי פוסקות, ומשנות צורה כל הזמן".
-אז מה השינוי היום, אחרי שבאמת עברנו שנות דור מאז תחילת שנות ה-2000?
"היום החוויה הרבה יותר ויזואלית. לשפה הגרפית והאינטראקטיבית יש משמעות עצומה לנגישות לתכנים לאופן שבו הם נצרכים. השליטה שלנו כמעצבים על הפרזנטציה הולכת ומצטמצת עם ריבוי מכשירי הצריכה, ומה שעומד במרכז החשיבה הוא המשתמש, מניעיו והרגלי הצריכה שלו/ שלה וכיצד הם יכולים להשתלב בחיים העמוסים שאנחנו חיים".
"ב-BBC אנחנו מתמקדים כרגע ביצירת חוויות המותאמות יותר ויותר לאיניבידואל. הפיתוח של פלאטפורמת linked data ותיוג מאפשרת לנו כספק תוכן לאגד תכנים באמצעי המדיה השונים מטקסט דרך אודיו ו-וידאו ולאפשר למשתמש להחשף למגוון תוכן עשיר ועדכני סביב נושא מסויים שמעניין אותו/אותה. בין אם הם בחרו בו באופן אקטיבי או בין אם הוא הוצג בעקבות היכולת לאסוף מידע על העדפות צריכה, התיוג מאפשר לנו גם לספר את סיפורי החדשות בצורה יותר דינאמית ועדכנית".
-איך את מדליקה את הגולש, איך את תופסת את תשומת ליבו?
"בתחום חדשות היום-יום, כלומר לא כתבות עומק או פיצ'ירים, רגעי ה-delight של האינטראקציה ממוקדים בצמתים של מעבר מתוכן לתוכן, כלומר מסלולי ניווט ובחוויית הקריאה. מבחינה גראפית טהורה, לסוג הצילום ולטיפול הטיפוגראפי יש את המשמעות הרבה ביותר ביצירת האימפקט של הפרזנטציה הכוללת. אחת הדוגמאות ליצירת רגע delight היא החשיפה של מידע נלווה לפסקה מסוימת בכתבה ברגע הרלוונטי ביותר של הקריאה. לזה אנחנו קוראים contextual disclosure. או הרעיון שברגע שאני נכנסת לעמוד כתבה, כל אמצעי הניווט מצטמצמים למינימום כדי לאפשר למשתמש התמקדות מקסימאלית בתוכן ללא רעש ויזואלי. לכל הרגעים האלה צריך להיות עוגן חזק בתמיכה בשימושיות וקריאות".
-האם יש שוני בין המסכים, הקטן של הסמארטפון והגדול יותר של המחשב האישי?
"העבודה מתחילה עם הבנת התוכן והיחידות הקטנות ביותר שמרכיבות אותו. מהם האלמנטים ההכרחיים מבחינת המשתמש ומבחינת האג'נדה המערכתית כדי לצרוך את
התוכן בצורה האופטמאלית. מסכים קטנים מהווים אתגר של קריאות ובהירות. הם צריכים
לתמוך בצריכה שמאופינת על ידי סריקה מהירה. במסכים גדולים יש אתגר קומפוזיציוני
ומתח בין חשיפת כמות מידע אופטימאלי בשטח נתון מול בהירות ויזואלית. המאמץ הקוגניטיבי הנדרש כשאנחנו נחשפים לכמות רבה של מידע בבת אחת, עשוי להוות בעיה
ולגרום לחוויה שלילית ולנטישה... כיצד ניתן לפתור זאת אפשר יהיה לשמוע בהרצאה".
תגיות BBC | UXILive 2015 | תמי גור
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טמונות עם ט' (ל"ת)
    צצצ 07/2015/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור