תקשורת ומדיה

RGE מפוצצת את עסקת ערוץ 10: "חובות וחוסר ודאות רגולטורית מדאיגים אותנו"

כך מסר מנכ"ל החברה מודי פרידמן בהודעה שהוציא לתקשורת. החברה ניהלה בחודשים האחרונים מגעים לרכישת הערוץ ב-190 מיליון ש'. כעת נותרה ההצעה של אילן שילוח
אלכסנדר כץ |  3
דירקטוריון קבוצת התקשורת RGE דחה היום (יום ג') בצהריים עסקת הרכישה של ערוץ 10, למרות בהודעת החברה נמסר כי הדירקטוריון "האמין כי מהלך זה הינו התפתחות טבעית לחברה שזהו עיסוקה". כעת נשאר הערוץ עם ההצעה של אילן שילוח, שעומדת על כ-100 מיליון שקלים, ובלי סעיף פיצוי לבעלי המניות יוסי מימן וארנון מילצ'ן.
מנכ"ל החברה מודי פרידמן מסר כי "על אף רצוננו הכן לרכוש את ערוץ 10 שעבר תהליך של התייעלות והציג שיפור עסקי מדהים הודות לעובדיו המסורים ולהנהלתו - חובות העבר הכבדים, חובות רגולטוריים כבדים שצצים וחוסר ודאות רגולטורית מדאיגים את מועצת המנהלים, ואנו נאלצים בצער לדחות את העסקה ולקוות שיימצא לערוץ המשקיע שיאפשר לו לעשות את עבודתו החשובה".
דבריו של פרידמן קשורים ככל הנראה לחתימה של ראש הממשלה נתניהו על דרישת "ביד" שמקפיצה את החוב של ערוץ 10 מ-5 מיליון שקלים, כפי שהעריך משרד האוצר, ל-17 מיליון, על פי דרישת הרשות השנייה. כך יצא שרגע לפני כניסתו של משה כחלון למשרד האוצר, במקומו של נתניהו ששימש כשר האוצר מאז פיטוריו של יאיר לפיד, זינק החוב של ערוץ 10 ב-12 מיליון שקלים.
RGE שבשליטת המיליארדר לן בלווטניק, שולטת בערוץ הספורט וערוץ הילדים. היא גם ספקית תוכן לחברת סלקום. בחודשים האחרונים הביעה עניין בערוץ 10, אותו ניהל בעבר מנכ"לה פרידמן. הערוץ עצמו, תחת ניהולו של יוסי ורשבסקי, הציג שיפור ניכר במאזנים שלו, וחדל להפסיד בהוצאות השוטפות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תחילה באו
    מרטין נימלר 05/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתחילה הם באו ולקחו את ערוץ 10 – אני לא הרמתי את קולי, כי לא עבדתי בע' 10. ואז הם לקחו את ידיעות, ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קראתי ידיעות. ואז הם לקחו את עובדי כי"ל, ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר איגוד מקצועי. ואז הם לקחו את הערבים והאתיופים והאשכנזים, ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פנאט. ואז הם באו לקחת את הבקבוקים, אבל אמרתי להם שאני בכלל לא בקבוק, והם האמינו והניחו לי לנפשי.
    סגור
  • 2.
    one way or the other
    oferdesade 05/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכיוון שראש ממשלתנו רואה את משימתו להפוך את המדינה לרפובליקת בננות ברוח, באמצעות השתלטות על המדיה, אולי הגיע זמן לעשות לו את אשר עשו לאדם האחרון שסיכן את הדמוקרטיה במדינה ופשוט לא לסקר אותו? זאת החלטה קשה שדורשת שיתוף פעולה בין כל הגורמים (yeah' right) אבל כנראה שאין דרך אחרת. מי שנורא רוצה לקרוא על מעלליו של הקראון פרינס חסן יכול לקרוא את ישראל היום, לצפות בערוץ 20 או לחכות למהדורה השבועית של העולם הערב. אבל מי שלוקח את עתיד חופש הביטוי במדינה ברצינות, שיעשו אותו ללא רלוונטי.
    סגור
  • 1.
    מזלם של ערוץ 10. (ל"ת)
    אזרחית 05/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור