תקשורת ומדיה

כבש עוד יעד: אלדד קובלנץ נבחר למנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש

אחרי גלגלצ, קשת, ערוץ 10 וב-3.5 השנים האחרונות בחינוכית בה ביצע מהפכה דיגיטלית, יתחיל קובלנץ כבר כעת בהליכי הקמת התאגיד
אלכסנדר כץ |  2
אלדד קובלנץ (צילום: איה אפרים) (צילום איה אפרים)
ועדת האיתור בראשות השופט בדימוס עזרא קמא, בחרה היום (יום א') באלדד קובלנץ כמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור החדש שיבוא במקומה של רשות השידור. קובלנץ יאלץ לסיים את עבודתו כמנכ"ל החינוכית וזאת כדי להתחיל באופן מיידי בהקמת התאגיד החדש.
ועדת האיתור בראשות השופט קמא וחבריה חיים פריילכמן, נורית דאבוש, ד"ר אורית יעקובסון ופרופ' גדי וולפספלד, בחרה פה אחד בקובלנץ לתפקיד. בסבב האחרון הוא התמודד מול מנכ"לית החינוכית לשעבר אהובה פיינמסר.
קובלנץ הקים לפני יותר מ-20 שנה את גלגלצ. בהמשך היה בתפקידי ניהול בכירים בקשת ובערוץ 10, ובתחנות הרדיו האזוריות. לפני 3.5 שנים נמונה למנכ"ל החינוכית, הביא למהפכה כאשר כל שידוריה הועברו ראשית באינטרנט, ולמרות זאת נתוני הרייטינג בטלוויזיה עלו. "הוועדה התבססה בהחלטתה על ניסיונו הרב של קובלנץ בתחומי הרדיו והטלוויזיה, יכולותיו הניהוליות וכישוריו המוכחים והחזון שהציג בפני הוועדה בנוגע לשידור הציבורי העתידי", נמסר בהודעת הוועדה, ש"סברה כי הוא המועמד המתאים ביותר לשמש כמנהל הכללי הזמני שיקים את התשתית לפעולת תאגיד השידור הציבורי על כל הכרוך בכך".
יש לזכור כי על פי חוק תאגיד השידור הציבורי, המנכ"ל הזמני יעסוק בהקמת התשתית המנהלית והטכנולוגית של תאגיד השידור הציבורי. החוק מתיר לו להעסיק עד 20 עובדים לצרכי ההקמה. המשמעות של המינוי בפועל היא שביטול אגרת הטלוויזיה צפוי לקרות כמתחייב בחוק עוד השנה. על פי החוק, הקמת התאגיד החדש יכולה להתרחש עד סוף חודש ספטמבר השנה.
השר הממונה על רשות השידור גלעד ארדן בירך על מינוי של קובלנץ ואמר: "אני שמח שהרפורמה בשידור הציבורי מתקדמת במהירות. אני סומך על אלדד שידע להוביל את הקמת הגוף החדש בצורה המקצועית והטובה ביותר. המינוי הזה הוא צעד משמעותי בדרך להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש .צעד משמעותי בדרך לביטול האגרה כפי שהתחייבנו ולטלויזיה טובה יותר לאזרחי ישראל". את תגובתו של קובלנץ לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוי לא! הוא יהפוך את ראשות השידור לאליטיסטי (ל"ת)
    שי 03/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    תענוג לגלות
    אנונימי 03/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור