תקשורת ומדיה
בזכות הזינוק בצפייה: מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ - איש השיווק של אוגוסט
אחרי גלגלצ ו-99FM, הגיע קובלץ ב-2012 לחינוכית והפך אותה לטכנולוגית ונצפית ע"י ילדים. איגוד השיווק החליט להעניק לו את התואר החודשי

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלדד קובלנץ, מנכ\"ל החינוכית, לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2014, בזכות \"ההצלחה להפוך גוף ציבורי חסר צופים לערוץ איכותי ורלבנטי ולמוביל שוק שידורי הילדים\", כפי שנומקה הבחירה.
המהלך השיווקי שהוביל קובלנץ הפך את החינוכית - יחידת סמך של משרד החינוך, מערוץ במצב בעייתי עם נתוני צפייה נמוכים, לערוץ פופולארי יותר וטכנולוגי הרבה יותר, עם תכנים רבים לילדים, כשהוא מרחיב את מעגל צרכניו באמצעות העלאת כל תכניו ליוטיוב טרם שידורם בטלוויזיה.
קובלנץ נכנס לתפקידו כמנכ\"ל החינוכית בתחילת 2012, כשהוא נאלץ להתמודד בשוק שידורי ילדים לוהט שנשלט על ידי ניקולודיאון, הופ, דיסני וערוץ הילדים. על פי איגוד השיווק, \"קהל היעד הזה, שאמור היה להיות קהל היעד העיקרי והסיבה הציבורית הערכית לקיומה של \'החינוכית\', הניב אז נתח צפייה זעום של 1.2% בלבד ודורג במקום ה-7 מבין ערוצי הילדים בישראל\".
המשימה הראשונה הייתה הגדרת המוצר, סקירה אנליטית של שוק הטלוויזיה ובחירה מודעת של קהלי היעד: הראשון והעיקרי הוא קהל הילדים עד גיל 8, וקהל נוסף של בוגרים בגילאים 40+ שההיצע בערוצים המסחריים נתפס בעיניהם כתוכן נמוך ולא מספק. ההגעה לקהל הילדים השבוי בערוצים המסחריים - נעשתה באמצעות ההורים אשר גדלו על תכני \'החינוכית\'. הנחת העבודה, לדברי איגוד השיווק, הייתה שההורים הם המנוע השיווקי אשר יעודד את הילדים לנסות את המוצרים החדשים, ואילו התוכן המוצלח יגרום לילדים להישאר צרכנים נאמנים של \'החינוכית\'.
ואכן, קובלנץ השיק לוח שידורים חדש שכלל תכניות תרבות ויצירה, מדע וספרות, מוזיקה ואומנות, שלמרות הדימוי האליטיסטי שלהן, הצליחו למשוך צופים. הערוץ מוצב מחדש באמצעות קמפיין רדיו ואינטרנט, והושם כאמור דגש על שידור התכנים באינטרנט והפיכת האתר של הטלוויזיה החינוכית לספריית VOD מרשימה. בתוך שנה זינק נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 מ-6% בקרב ילדים, ל-34%, וממקום 6 בערוצי הילדים, הפך למוביל בקרב אתרי הילדים.

נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 (מקור: איגוד השיווק)
כזכור, לקובלץ ניסיון עשיר בשוק התקשורת הישראלי. הוא שימש כסמנכ\"ל לוח ותכנון שידורי קשת ערוץ 2, כמנהל תחנת גלגלצ, וכיועץ תוכן לתחנות רדיו, בהן 99FM. בעבר היה גם מרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, וכיום הוא מכהן גם כיו\"ר הוועדה הישראלית למדרוג.
\"איגוד השיווק הישראלי מכיר בכך שהמהלך של קובלנץ הביא לשינוי משמעותי בחינוכית, דבר ששינה את מאזן אחוזי הצפייה בקטגוריה\", נכתב בנימוקי ועדת השיווק לבחירה בקובלנץ. \"מהלך שיווקי שהביא לשינוי מוחלט של הערוץ, והצליח בפרק זמן קצר להחזיר לערוץ את ייעודו המקורי - לחנך ולאתגר\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.הכל תגובות של אנשי החינוכית (ל"ת)אחת 03/2015/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.ניצה, קדומים 08/2014/28הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד לחינוכית, תכניות ראויות, הילדים שלי מאוד נהניםסגור
-
13.שינוי משמעותימתן א 08/2014/28הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד לקובלנץסגור
-
12.יישר כוח למנכל של ערוץ איכותי! (ל"ת)נועה אייל 08/2014/28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.כיף לראות את התוכניותשרית ובן 08/2014/28הגב לתגובה זו0 0אנחנו במשפחה צופים בכל ערוצי הילדים אבל גם הופתענו לטובה לאחרונה מהתכנים בערוץ 23סגור
- טען עוד
-
10.כל הכבוד לאיגוד השיווק שידע לבחור במשהו ערכיאהרון ל 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0חשוב לתת לאנשים מהמגזר הציבורי שעושים עבודה טובה בתחום השיווק ולא רק למגזר הפרטיסגור
-
9.מסכימה. מרשים מאוד. שיהיה לו הרבה בהצלחה. (ל"ת)רותי ציון 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.סוף סוף אלטרנטיבה ראויה לשאר התכנים המשודרים (ל"ת)חגית 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.גם אצלנו רואים חינוכית. הכי טוב (ל"ת)אנונימי 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.פרס כזה באמת מגיע למנכ"ל של ערוץ כזה איכותי (ל"ת)ליטל 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.באמת עשה שינוי דרמטי. כל הכבוד שמכירים בזה! (ל"ת)חיים 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.באמת מהלך מרשים שיש בו רק נשכרים (ל"ת)מגיב לנחום 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.לנו יש עידן פלוס זה הערוץ היחיד שהילדים רואים (ל"ת)רונית 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.כל הכבוד ביצע מהלך מרשים (ל"ת)נחום וולף 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.סופסוף הילדים מגלים עניין ולא סתם ערוץ.שאפו (ל"ת)נטע 08/2014/27הגב לתגובה זו0 0סגור