תקשורת ומדיה

השר קרעי הולך נגד ההחלטה של היועמש"ית: "יוצרת אנרכיה"

אחרי שהיועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה כי המינוי של ד"ר אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה נעשה שלא כדין, ועל כן היא מבטלת אותו, שר התקשורת שלמה קרעי עלה למתקפה ושלח מכתב נגד, בו טען: "ההחלטה שלך משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי"
מערכת ice |  4
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הוציאה מכתב חריף מאוד לרשות השנייה ולממשלת ישראל, במסגרתו תקפה את שר התקשורת שלמה קרעי, וטענה כי המינוי של  ד"ר אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה נעשה שלא כדין, ועל כן היא מבטלת אותו.
אלא ששר התקשורת שלמה קרעי, ממש לא נותר חייב ופתח חזית מול היועמ"שית, אחרי שהוציא מכתב משלו וטען כי המינוי תקף, וכי אין בסמכותה לשנות החלטת ממשלה ובטל את המינוי, כפי שעשתה.
במכתב שהוציא שלמה קרעי הוא כתב: "החלטת הממשלה מס' 2109 מיום 4.8.2024 בדבר מינויה של ד"ר אודליה מינס לממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה, בדיוק כמו החלטת הממשלה מס' 308 מיום 8.8.2021 בדבר מינויו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (מינהלי) ד"ר גיל לימון, כבר התקבלה במליאת הממשלה ופורסמה כדין באתר המעטפה.
לפיכך החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך. הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב.
דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור. גם בכהונת היועץ המשפטי לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אתה מחויב לחוק לפני המחויבות לממשלה
    תערו של אוקאם 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרעי מה לא ברור? הממשלה איננה מוסמכת לאשר את מינויו של אדם שאיננו עומד בתנאי הכשירות המתחייבים על פי החוק הנוגע בדבר, מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות.
    סגור
  • 3.
    מכשפה (ל"ת)
    ניסו 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סוף סוף מישהו מעיף אותה לכל הרוחות... (ל"ת)
    תתעוררו 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 1.
    השר קרעי לא יאה לו מוזמן לשים (ל"ת)
    קץ לחייו 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור