תקשורת ומדיה

סערה בכנסת: "הערה גזענית וסטריאוטיפית, אני בזה לשיח המזעזע"

חה"כ נעמה לזימי תקפה את חה"כ ארז מלול ממפלגת ש"ס לגבי היחס שנתן לשוטרים ממוצא מזרחי: "הערה גזענית, הערה סטריאוטיפית". בהמשך, חה"כ לזימי מתחה ביקורת על בן גביר: "משתמש בשוטרים כדי לרסן את חופש הביטוי, חופש ההפגנה והדמוקרטיה"
מערכת ice | 
נעמה לזימי (צילום דוברות הכנסת)
בדיון בכנסת שנערך היום (רביעי) במליאת הכנסת בנושא עליית מקרי האלימות המשטרתית כלפי אזרחים, תקפה חה"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה את חה"כ ארז מלול (ש"ס) על הערתו מעוררת המחלוקת. 
"קודם כל, אני רוצה לומר שההערה שהייתה כאן לפני כן, כאילו ששם משפחתם של השוטרים מצדיק את האלימות, זו הערה גזענית, הערה סטריאוטיפית, הערה מבזה ואני פשוט בזה לשיח המזעזע והאלים הזה שהיה כאן". לאחר שזו תקפה את חה"כ מלול, חה"כ לזימי מתחה ביקורת חריפה על התנהלותו של השר איתמר בן גביר
"ואני רוצה להגיד עוד משהו, כששר לביטחון לאומי אומר שהוא מקדם שוטרים על בסיס הדיווח ב'הארץ', אני מתביישת ולשים תמונה או סרטון של אלימות ברורה זה לא שיימינג. שיימינג זה להמציא סיפור,  זה בלי הקשר, בלי תיעוד, בלי הבנת הדברים. אבל שוטר שזורק רימון בניגוד לכללים אל עבר המון, שנמצאים ילדים וזה יכול להרוג אותם, שוטר לא אמור לפגוע בשלום הציבור. זה לא שיימינג זה הוכחות. חד משמעית". 

 
בהמשך דבריה, חברת הכנסת ממפלגת "העבודה" המשיכה לתקוף את השר איתמר בן גביר ואמרה באופן נחרץ בפני הנוכחים במליאה בכנסת: "השר לביטחון לאומי משתמש בשוטרים כדי לרסן את חופש הביטוי, חופש ההפגנה והדמוקרטיה. שר מסוכן ומסוכן שלא הסכים כאן עם הדברים שאמרנו". 
העימות החריף שהוביל לאותן אמירות בוטות של חה"כ לזימי נבעו מאמירתו של חה"כ ארז מלול, בנוגע לשמות השוטרים שהפעילו אלימות כלפי אזרחים וקיבלו לאחרונה קידום מהשר בן גביר.
לאחר שחה"כ לזימי הקריאה את שמות השוטרים בכנסת, ציין חה"כ מלול: "אני שמח, בלי להתייחס לעובדות, ששמעתי, כבוד השר, שמות מזרחיים במשטרה שמקודמים: גואטה, אוחנונה, סוויסה. לא מכיר את העובדות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה