תקשורת ומדיה

טיקטוק מתגייסת למען הבחירות: אלו הפיצ'רים החדשים שיושקו

על רקע העובדה כי בשנה הקרובה יחולו מערכות בחירות בעשרות מדינות בעולם, טיקטוק הכריזה כי תשקיע יותר מ-2 מיליארד דולר בשמירת טוהר הבחירות. אימות של עובדות, שימוש בבינה מלאכותית ומדיניות אכיפת חשבונות - אלו הם רק חלק מהדרכים שהחברה תקדם
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
השנה צפויות להתקיים מערכות בחירות ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. בשל כך, טיקטוק חידדה את המדיניות שלה והכריזה על השקעה של יותר מ-2 מיליארד דולר השנה כחלק ממאמציה לשמירה על טוהר הבחירות ברחבי העולם. איך היא צפויה לעשות זאת? המשיכו לקרוא.
בחודש הבא תשיק טיקטוק מרכז בחירות מקומי באפליקציה עבור כל אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי, כדי להבטיח שאנשים יוכלו להפריד בקלות בין עובדות ל"פייק ניוז" - זאת לאחר שהושק מרכז כזה בארה"ב. מרכזי בחירות אלה יהיו מקום שבו קהילת המשתמשים תוכל למצוא מידע מהימן וסמכותי, והם מהווים מרכיב אחד באסטרטגיה רחבה יותר שנועדה להבטיח שטיקטוק תישאר מקום יצירתי ובטוח במהלך תקופת הבחירות.
אז מהן הדרכים באמצעותן טיקטוק תנסה לשמור על מרחב אובייקטיבי?
התמודדות עם מידע שגוי: ברבעון השלישי של 2023, 99% מכל התוכן שטיקטוק הסירה בנושאי בחירות ומידע שגוי אזרחי הוסר לפני שדווח. לטיקטוק למעלה מ-40,000 בודקי תוכן ברחבי העולם, והצוותים שלה עובדים לצד האלגוריתם כדי להבטיח שתוכן נאכף באופן שוויוני, והיא גם משתפת פעולה עם מומחים כדי להבטיח שההקשרים והניואנסים המקומיים יילקחו בחשבון בתהליכי האכיפה.
בדיקת עובדות: טיקטוק עובדת עם ארגוני בדיקת עובדות מוסמכים ברחבי העולם, אשר מעריכים את דיוק התוכן בשפות שונות, והיא מתייגת בפלטפורמה כל טענה שלא ניתן לאמת. בדרך זו המשתמשים יוכלו להיות בטוחים האם התוכן שהם רואים הוא מאומת או שקרי.
הרתעת פעולות השפעה סמויות: בטיקטוק מדווחים על הסרת פעולות להשפעה סמויה בדוחות האכיפה הרבעוניים של כללי הקהילה, ובחודשים הקרובים, תציג החברה גם דוחות ייעודיים של פעולות להשפעה סמויה כדי להגביר עוד יותר את השקיפות, האחריות והשיתוף בתחום.
התמודדות עם תוכן מטעה שנוצר על ידי בינה מלאכותית:  תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית יוצרת (AI-generated content – AIGC) מביא אתגרים חדשים סביב מידע שגוי. טיקטוק אינה מתירה תוכן מניפולטיבי שעלול להטעות, כולל AIGC של אנשי ציבור, אם הוא מציג אותם תומכים בהשקפה פוליטית. היוצרים נדרשים לתייג כל AIGC מציאותי, ולאחרונה הושק גם כלי ראשון מסוגו שיעזור לאנשים לעשות זאת.
כמו כן, בחברה קיימת הבנה כי חשבונות השייכים לפוליטיקאים, מפלגות פוליטיות, ממשלות וארגוני חדשות ממלאים תפקיד חשוב בשיח האזרחי ומשפיעים על דעת הקהל. זו הסיבה שהחליטו ליישם מדיניות אכיפת חשבונות מגוונת יותר עבורם כדי להגן על האינטרס הציבורי. לדוגמה, אם חשבון כזה יפרסם תוכן המקדם מידע שגוי שעלול לפגוע בתהליך אזרחי או לתרום לנזק בעולם האמיתי במהלך תקופת בחירות, בטיקטוק עשויים להגביל חשבון זה מלפרסם תוכן למשך עד 30 יום, בנוסף להסרת התוכן בגין הפרת הכללים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה