בארץ

שר החינוך יעביר 600 מיליון שקל לחינוך החרדי: מי יפגע מזה?

שר החינוך יואב קיש פרסם תקנות אשר לראשונה יעניקו הטבות לחינוך הפרטי בישראל על פני הציבורי, בדגש על מוסדות חינוך חרדיים. כחלק מהתקנות, שכר המורים החרדיים יעלה ולא תחול חובה על לימודי ליבה, כמו גם על דיווח בנוגע לכוח ההוראה בבתי הספר
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
שר החינוך יואב קיש פרסם היום (ראשון) תקנות חדשות בנוגע לחינוך הממלכתי אשר הצליחו לעורר הדים במשרד החינוך. לראשונה הוחלט לתעדף את החינוך הפרטי על פני הציבורי, בכך שיזכה לקבל תוספות מתקציב המדינה, ולמעשה יזרים לחינוך החרדי כספים רבים שצפויים לגדול במהלך השנים.
בתחילה יהיה מדובר רק במוסדות חינוך חרדיים אשר מזוהים עם יהדות התורה ועם ש"ס, ואלה יקבלו כ-600 מיליון שקל תקציב של 2024. בהמשך ההטבות יורחבו גם לבתי ספר פרטיים נוספים, אך חשוב לציין כי תקציב החינוך צפוי להיות מקוצץ במאות שקלים, מה שאומר שהתוספות המדוברות יגיעו על חשבון שכר המורים והתקציב לבתי הספר הציבוריים.
הזעם הציבורי ביחס לתקצוב מוסדות פרטיים אינו חדש. במהלך השנים נפוצו הטענות על כך שלא ניתן להעניק את אותם התקציבים לבתי ספר שלא דוגלים בתוכנית הלימודים של משרד החינוך ומוותרים על לימוד של מקצועות ליבה. עם זאת, נראה כי בתקנות החדשות של קיש לא הוחלט על החלת חובה של לימודי ליבה גם במגזר החרדי, ובתי הספר לא יהיו מחויבים לדווח על כוח ההוראה שבהם. נוסף על כך, גם שכר המורים בבתי הספר הפרטיים יוצמד לשכרם של אלו מהמגזר הציבורי, על אף שמורים רבים בציבור החרדי לא נחשבים כעובדי מדינה.
מדובר בהחלטה שעשויה להשפיע לרעה באופן ניכר על מערכת החינוך הציבורית, שבין כה וכה סובלת מפערים תקציביים משמעותיים. בסופו של דבר נראה כי המערכת הפרטית תקבל תעדוף תקציבי, מה שעשוי לגרום לנשירה של מורים נוספים שגם ככה נאלצים לתפקד במערכת שקורסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה