בארץ

לימור סון הר מלך עושה בעיות לנתניהו? "הגיע הזמן להגיד את המילים הללו"

חה"כ לימור סון הר מלך נאמה במליאת הכנסת והצהירה כי היא תומכת בהתיישבותיות יהודית ברצועת עזה: "הגיע הזמן להגיד את המילים הללו. אנחנו רוצים ליישב את עזה ולהפוך אותה לחבל ארץ בשליטה יהודית, עם התיישבות יהודית מתפתחת וצומחת"

מערכת ice |  3
לימור סון הר מלך (צילום פלאש 90)
יו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל, חה"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), נאמה אתמול (שני) במליאת הכנסת וציינה כי היא תומכת בהתיישבות יהודית ברצועת עזה: "חידוש ההתיישבות בחבל עזה זה חזון. הגיע הזמן להגיד את המילים הללו. אנחנו רוצים ליישב את עזה ולהפוך אותה לחבל ארץ בשליטה יהודית, עם התיישבות יהודית מתפתחת וצומחת".

בהמשך דבריה, ציינה חה"כ סון הר מלך כי רבים מחבריה לקואליציה מחזיקים באותה דעה ותומכים ברעיון ההתיישבות היהודית בעזה, אך אלו נמנעים מלדבר על כך:  "אני מכירה את הפחד, את הספקות. יתרה מזאת, אפילו חבריי שתומכים בשיבת ההתיישבות היהודית לחבל עזה, מפחדים לדבר על חיים יהודיים לגיטימיים בחבל הארץ הזה. בלי התיישבות אין ביטחון וללא ביטחון, תושבי עוטף עזה יסרבו לשוב לבתיהם".
נראה כי חה"כ סון הר מלך אינה חוששת מהשלכות התבטאויות אלו וכי היא אינה נמנעת מלחשוף אותן, בניגוד לחבריה לקואליציה אשר למדו כי התבטאויות מעוררות מחלוקת עלולות לסבך את תדמית המדינה בבית הדין הבינלאומי בהאג.
כזכור, במסגרת התביעה של דרום אפריקה כנגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, הסתמכה הראשונה על אמירות מעוררות מחלוקת של חברי כנסת ושרים בנוגע לעתידה של עזה.
בין הטענות שהוצגו על ידי דרום אפריקה, ציינה התובעת כי חה"כ ואטורי "קרא למחיקה של רצועת עזה מעל פני האדמה". שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, צוטט אף הוא על ידי הנתבעת בשל אמירתו: "כך צריך לעשות לרוצחי ילדים ותינוקות" וציין כי יש לעצור את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד לימור סון הר מלך! היחידה בכנסת שלא
    אורי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפחדת להגיד האמת, היא הסיכוי היחיד בתוך הכנסת שיהיה לנו כאן ביטחון אמתית! היא היחיד שדואגת שהחיילים היקרים שלנו לא מתו לשווא!
    סגור
  • 1.
    גם כאלו יש ,העיקר אומרים עם מובחר (ל"ת)
    מה מי ? 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לא הבנתי
    ניר 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה מסתלבט או מצדיק ברור שלימור צודקת אין מקום לערבים בעזה יש רק דרך החוצה
    סגור