בארץ

סמוטריץ' מקדם העברת כספים לרשות הפלסטינית: אלו תנאי המתווה

בשבועות האחרונים מנהל משרד האוצר מגעים עם ארה"ב ונורבגיה בנושא העברת הכספים לרשות הפלסטינית. במסגרת המתווה נקבע כי במצב של הפרת ההסכם, העברת הכספים תוקפא
מערכת ice | 
תקציב לשנת 2024 (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
על רקע הפעלת הלחץ האמריקאי, במשרד האוצר מקדמים בימים האחרונים את תוכנית העברת הכספים לרשות הפלסטינית. מי שמוביל את העברת הכספים, הוא לא אחר מאשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אשר הרבה לציין כי הוא מתנגד לאותה החלטה.

על פי הדיווח של המהדורה המרכזית, משרד האוצר מנהל מגעים עם ארה"ב ונורבגיה במשך כמה שבועות.  המתווה כולל מספר תנאים שמחייבים אי מסירת הכספים לעזה ואף הוסכם על ידי הצדדים, כי כל עוד חמאס שולט ברצועה לא יועברו הכספים.
מלבד זאת, הוסכם כי הכספים יופקדו על ידי נורבגיה ולא תעבור הלוואה בכסף שיועבר לנורבגיה ויופקד על ידה. תנאי נוסף שהוסכם על ידי כל הצדדים, קובע כי במקרה של הפרת הסכם, העברת הכספים תוקפא.

כספי סילוקין, אשר כוללים החזרי מס על עבודת פועלים ותנועת סחורות שישראל מעבירה מיליון שקלים, מהווים כ-65% מתקציב הכולל של הרשות הפלסטינית. מתוך תקציב של כ-800 מיליון שקלים, כ-120 מיליון שקלים מיועדים לרצועת עזה.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון נרשם עימות חריף בין שר הביטחון גלנט לבין שר האוצר סמוטריץ', על רקע העברת הכספים  לרשות הפלסטינית. על פי החלטת הקבינט הביטחוני, קוזזו כספי הסילוקין המועברים לרשות שאר מיועדים לעזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה