בארץ

הבת של יאיר לפיד נחשפת: אשתו מספרת הכל בהרצאה חדשה

?על חשיבות תפקידם של אנשי חינוך בשילוב בעלי מוגבלויות: אשתו של יאיר לפיד, הסופרת ליהיא לפיד בסיפורה המרגש על בתה יעלי
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפני 27 שנים נולדה יעל, בתם של ליהיא ויאיר לפיד. כשהייתה בגן, גילו השניים כי ליעל אוטיזם עמוק ומאותו הרגע פעלו במסירות כדי להעניק לה את החיים הטובים ביותר שאפשר. בהרצאה מרגשת עד דמעות, סיפרה ליהיא על ההתמודדות ברגעים הקשים והכואבים, על התגובות הלא נעימות מהסביבה ועל הקשר המיוחד של יעל עם האח ליאור.
לראשונה נפתחה תוכנית 'תיקון עולם' פתרון למידה עבור מורים מהחינוך המיוחד והכללי. פתרון הלמידה בנוי ממפגשים עם אנשים מעוררי השראה המתמודדים עם מוגבלויות ממעגל ראשון. השתתפות אומנים ידועים אשר התמודדו עם מוגבלות, הקרנות של סרטים מיוחדים והובלת מיזמים וחיבורים בין בתי הספר אלו רק חלק מהתכנים עבור המורים.

את פתרון הלמידה פתחה ליהיא לפיד בסיפורה המרגש על בתה יעלי, ועל תפקידם של אנשי חינוך בתחום השילוב וההכלה. תוכנית "תיקון עולם", הפועלת לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות, פועלת במאות בתי ספר ברחבי הארץ בחינוך הכללי, כולל בחינוך המיוחד. במסגרת התוכנית, אותה מפעילה עמותת "עדי", תלמידי מערכת החינוך נחשפים לראיית האחר והשונה כחלק מהמרקם האנושי, ומתוך הבנה כי שינוי היחס והעשייה למען החולייה החלשה בשרשרת החברתית מחזק את השרשרת כולה ויוצר חברה חזקה וערכית יותר הזוכה להיקרא חברת מופת.
בת אל מנהלת התוכנית החינוכית "תיקון עולם": "לראשונה פתחנו בהתרגשות גדולה השתלמות עבור מורים בנושא הכלה ושילוב. למרות החוקים החותרים לשוויון לאחר משמעותי, עלינו להשקיע מאמצים בשכנוע הציבור שקודם כל האחר הוא בן אדם בזכות ולא בחסד. השכנוע מתבצע על ידי חשיפה ולמידה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמגוג עלוב ! (ל"ת)
    אסף 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור