בארץ

זינוק של 54% באירועי הפשיעה הלאומנית ביו"ש: אלה הסיבות

בתוכנית בוקר טוב ישראל בגלי צה"ל בהנחיית אפי טריגר פורסם על זינוק של 54% באירועי הפשיעה הלאומנית של יהודים ביו"ש בחודשיים הראשונים של המלחמה, בהשוואה לחודשיים שלפני. עפ"י מסמך פנימי ורשמי של צה"ל, נרשמו 201 אירועי פשיעה לאומנית של יהודים ביו"ש בחודשיים הראשונים מאז פרוץ המלחמה 
מערכת ice |  1
אורית סטרוק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דימנט, ויקיפדיה, freepik)
זינוק של 54% באירועי הפשיעה הלאומנית של יהודים ביו"ש בחודשיים הראשונים של המלחמה, בהשוואה לחודשיים שלפני. במהלך החודשיים האחרונים, נרשמו 201 אירועי פשיעה לאומנית של יהודים ביו"ש - כך מתוך מסמך פנימי של צה"ל שפירסם הבוקר לראשונה, כתב גלי צה"ל ביהודה ושומרון הוד בראל. 
136 מהאירועים מוגדרים "עימות אלים או זריקת אבנים" - מקרים שלרוב שני הצדדים משתתפים בהם, ולצבא שמגיע לאחר תחילת האירוע קשה לקבוע בדיוק מי התחיל את העימות. 35 מהאירועים מוגדרים "פשיעה חקלאית". 21 מהאירועים מוגדרים "ניסיונות פגיעה יזומה בנפש". 9 מהמקרים מוגדרים "תקיפה נגד כוחות הביטחון", ברוב המקרים מדובר בחיילים שהגיעו לפזר את העימות ובמהלך עבודתם ספגו אלימות מפעילי ימין קיצוניים.
גורם ביטחוני מעיד: "המקרים הקשים התרחשו בחודש הראשון של המלחמה, כעת בשטח ניכרת ירידה מסויימת באירועים. הצבא עושה הכל כדי להגן על המרחב, ובאירועי קצה כאלה הוא מוצא את עצמו לא פעם מגן גם על הצד הפלסטיני. מדובר במאות פעילים קיצוניים הגורמים נזק אדיר להתיישבות כולה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוהבת את אחיי המתנחלים
    מתנחלת מראשלצ 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרים מאת כתבים שקרנים ומגמתיים . הציונות הדתית נלחמת בחזית ויום יום נופלים גיבורים . כל יום חווים פשעים נגדם מצד הערבים המחבלים והתשקורת לא מדווחת , למה ? כדי ליצור מצג שווא שהערבים היוש מתונים כדי למסור את עזה לניהולם לאחר המלחמה . זה למה ! אל תאמינו לכתבלבים גיבורי המיקלדת והמאקיאטו נראה אותם גיבורים בשטח .... אנחנו לא טיפשים ויודעים את האמת המתנחלים הם אחים אהובים שבזכותם לא כובשים את שייח מוניס .
    סגור