בארץ

יותר גדול מהמטרו בלונדון: זה הגודל האמיתי של מנהרות חמאס

רשת המנהרות של חמאס מתגלה במהלך המלחמה כארוכה וגדולה יותר ממה שחשבנו. בכל יום חיילנו מוצאים מסדרון חדש אשר מוביל אל הלא נודע. הגודל המשוער של המנהרות כולן הוא יותר גדול מהמטרו בלונדון

מערכת ice |  1
מנהרה ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטייה מוחמד)
צה"ל פועל בעזה בצורה מדויקת ומעוררת פליאה. אבל למרות הצלחותיו הגדולות – הבעיה המרכזית של צה"ל רחוקה מפתרון, הלא היא עזה התחתית: עיר מנהרות שבה מסתתרים בין היתר סינוואר ודף. 
למעשה, מדובר ב"עולם תחתון" דרכו חמאס מעבירה לוויינים, מל"טים ונשקים. רבות מהמנהרות החלו להחפר עוד בשנות ה-80 כדי לעקוף את הגבול בין מצרים לרפיח, ולאפשר הברחה בלתי חוקית של סחר ונשק.
מאז, המנהרות מספקות מקום לאחסון נשק, אספקה לוגיסטית (דלק, מים ומזון) ומפקדות פיקוד ובקרה. הצרה האחרונה והגדולה ביותר של ישראל היא כמובן החטופים שככל הנראה מוחזקים במנהרות.
מאז קבלת השליטה בעזה ב-2006, חמאס פיתח את רשת המנהרות לרמה חדשה והרבה יותר קשה להשמיד אותן.בניית עיר תחתית מתחת לאדמה אינה המצאה חדשה. עוד לפני למעלה מ-2,000 שנה, מורדים יהודים חפרו מנהרות כדי להתקומם נגד השלטון הרומי, ולוחמי וייטקונג (החזית הלאומית לשחרור דרום וייטנאם) גם הם השתמשו ברשת מחתרתית ענפה נגד כוחות ארה"ב.
עד שנת 2021 צה"ל טען שאורך המנהרות בעזה הן 500 ק"מ. אך מאז הלחימה, ההשערה השתנתה וככל הנראה מדובר באורך של יותר מ-800 ק"מ. הצבא תכנן להציף את המנהרות במי ים, אך פתרון זה נשלל היות והדבר ייפגע בחטופים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חייל
    מאוחדים לניצחון 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור