בארץ

בני הגיל השלישי: כך תימנעו מהפסד של מאות אלפי שקלים בפרישה

על חשבון רמת החיים של הפורש: בישראל של 2023, מרבית בני הגיל השלישי לא עוברים תהליך של תכנון פרישה. התוצאה היא תשלום מס עודף שנע בין עשרות למאות אלפי שקלים לאורך השנים, כך תמנעו מתשלום מיותר

אביתר כהן | 
פנסיה (צילום freepik)
ביוקר המחייה הנוכחי ואי הוודאות הכלכלית והרפואית, כל שקל שנשאר אצלכם, יכול להיות מהותי, במיוחד כשהאתגרים השונים עמם מתמודדים בני הגיל השלישי רק הולכים וגדלים.
קיבוע זכויות, הן צמד מילים שצריכות לצלצל מוכר לכל אדם, שקרוב לגיל הפרישה. אבל בפועל רבים לא שמעו מעולם על האפשרות שיכולה לחסוך להם סכומי כסף משמעותיים מאוד בהגיעם לגיל הזכאות (גיל פרישה ותחילת קבלת קצבת פנסיה), באמצעות קבלת פטורים ממס הכנסה. 
אז מהו קיבוע זכויות ולמה הוא כל כך חשוב? מדובר בתהליך שבמסגרתו אדם שהגיע לגיל פרישה או כזה שפרש מעבודתו עקב נכות צמיתה של מעל ל-75%, מגיש בקשה לקבלת פטור ממס על קצבה של פנסית זקנה ממעביד, קרן ותיקה או מקופה משלמת לקצבה, באמצעות טופס 161 ד' שמוגש לרשות המיסים.
 
את הפטור ניתן לממש במספר דרכים: מענקי פרישה, משיכת פיצויים, היוון כספי הקצבה או לטובת פטור על קצבת הפנסיה החודשית. התהליך לא מסתכם בהגשה הפיזית של הטופס בלבד, כי אם בתכנון פרישה חכם לפני, שיאפשר לפורש/ת ליהנות מסכום הפטור הגבוה ביותר.
*הכותב הוא אביתר כהן, מתכנן פרישה בכיר בחברת SFP לתכנון פיננסי ומתכנן פיננסי בעל רישיון ניהול תיקי השקעות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה