בארץ

300 אלף טון פסולת בשנה: מי הקבוצה שתקים את המתקן בנאות חובב?

מדינת ישראל מתמודדות עם משבר נוסף, בנוסף למלחמה הקשה והמשבר הכלכלי המתלווה אליה, והוא משבר פסולת. כעת המדינה מחפשת קבוצה שתקים מתקן מיוחד כדי להתמודד עם מאות אלפי טונות הפסולת המצטברים מדי שנה
מערכת ice |  1
אתר פסולת (צילום המשטרה הירוקה)

כמות עצומה של פסולת שאינה ניתנת למיחזור מצטברת מדי שנה בישראל, והמדינה מחפשת פתרונות. אחד מהם הוא הקמת מתקן על ידי קבוצה שתדע לבנות ולתפעל אותו, במטרה להתמודד עם מאות אלפי טונות הפסולת.

ועדת המכרזים של משרדי האוצר, הגנת הסביבה וחברת ענבל פרסמה אתמול (חמישי) כי ישנן שש קבוצות שנרשמו כמתמודדות במכרז להקמת המתקן. ששת הקבוצות הן: קבוצת Shafir Civil &Marine Engineering LTD, Dekel Infrasctures (2001) LTD, Bluegen LT, קבוצת Danya Cebus LTD , Mashav Energy LTD, קבוצת Ford Municipal System LTD , Beijing China Sciences Runyu Environmental Technology CO , David Shahar LTD, קבוצת Minrav Group LTD , Lahav L.R. Real Estate Ltd, קבוצת Veridis Environment Israel LTD, Electra LTd, Hitachi Zosen Inova AG וקבוצת Shikun & Binui LTD , Negev Ecology
 


השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אמרה: "גם בימים מורכבים אלו, אנחנו ממשיכים לחשוב על העתיד שלנו במדינת ישראל ולשנות את שוק הפסולת, לייצר מנועי צמיחה ולהפוך פסולת לזהב. אני מברכת את ועדת המכרזים על המשך קידום המכרז ללא הפסקה, ואת המגישים הרבים והאיכותיים אשר ניגשו למכרז. העובדה שחברות מקומיות רבות ניסיון וכושר ביצוע חברו לספקי ידע בינלאומיים איכותיים ומכובדים, משקפת את העובדה שישראל החליטה לשנות את משק הפסולת, ולהקים תשתיות טיפול מתקדמות כפי שנהוג במדינות מתקדמות אחרות בעולם. המשרד להגנת הסביבה, ועדת המכרזים ומשרד האוצר ימשיכו לשתף פעולה באופן מלא ותכליתי, שיאפשר לבירת הנגב להיות העיר הראשונה בישראל אשר בה ניתן מענה מלא ושלם לפסולת העירונית".
החשב הכללי, יהלי רוטנברג אמר: "הקמת המתקן הראשון להשבת אנרגיה מפסולת מהווה צעד ראשון וחשוב של מדינת ישראל להתמודדות עם משבר הפסולת על ידי הקטנת היקפי הטמנת הפסולת העירונית וההשלכות המזהמות שלה בישראל ובמטרופולין באר שבע והסביבה בפרט. יישום שיטת ה-PPP בשוק הפסולת יסייע בביצוע ועמידה ביעדים, ויש בו כדי להביא למהפכה של ממש, בדומה לנעשה במשק המים בעשור האחרון. ברצוני להודות לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ שהבין את גודל השעה ומסייע בקידום הפרויקט החשוב הזה. אני מבקש מרשויות נוספות להתגייס למאמץ המלחמה בפסולת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשרהסבר לשיטת המחזור של המתקן (ל"ת)
    משה 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור