בארץ

"התנהגות פיראטית": סער דורש מגלנט להכיר בחות'ים כארגון טרור

לפני שלושה חודשים אם היינו שואלים את אזרחי ישראל מאין תגיע התקפה בזמן מלחמה, ספק אם תימן הייתה ברשימת התשובות, כעת גדעון סער דורש מגלנט להכריז על הארגון התימני כארגון טרור
מערכת ice | 
ספינת המשא בבעלות ישראלית שנחטפה על ידי החות'ים (צילום יוטיוב/ Sky News)
המורדים החות'ים מייצרים כאב ראש לא קטן למערכת הביטחון ומעסיקה את הכוחות בגבול הדרומי, עם שיגורי טילי שיוט ארוכי טווח וכלי טיס רבים לכיוון דרום ישראל.
לאחר שעלו דרגה בהתקפות, הם השתלטו על ספינות שעברו בדרכם לישראל ומנעה מהם את המשך ההפלגה, תוך השתלטות גם על אנשי הצוות, כעת השר גדעון סער פונה בבקשה, שנראית די מובנת מאליה, להכיר בארגון התימני כארגון טרור.
סער פנה במכתב לגלנט שכותרתו הייתה "הכרזה על הארגון התימני 'אנסאר אללה' (המורדים החות'ים) כארגון טרור". במכתבו אף אמר סער כי זו הפנייה השנייה שלו לגלנט בנושא.
במכתבו, כתב סער: "מאז מכתבי אליך בנושא שבנדון מיום 29.10.23 בעניין הכרזה על הארגון התימני 'אנסאר אללה' כארגון טרור, ביצעו החות'ים ניסיונות פגיעה רבים במטרות ישראליות".
סער אף מנה את פעולות החות'ים והזכיר לגלנט כי הם ביצעו "שיגורי טילים בליסטיים, כתב"מים לעבר ישראל והתנהגות פיראטית ותוקפנית כלפי ספינות שהם סברו כי הן בבעלות ו/או בעלי זיקה ישראלית בים האדום (כולל חטיפת ספינה)".
לסיום, ביקש סער: "לאור כל זאת, אני שב ופונה אליך להכריז מיידית על הארגון כארגון טרור, דבר שמצוי בסמכותך מתוקף החוק למאבק בטרור וכך אני מציע לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה