בארץ

רבנים מהציונות הדתית לאחים לנשק: "תם הפילוג והשיסוי בעם ישראל"

מבכירי הרבנים בציונות הדתית נפגשו עם ארגון "אחים לנשק" בחמ"ל האזרחי שהקימו בימים אלו. רבני הציונות הדתית יצאו במסר מאחד ואמרו: "אנחנו מחויבים לבנות כאן חברה טובה יותר"

מערכת ice |  2
אחים לנשק והרבנים (צילום החמ"ל האזרחי- אחים לנשק)
הבוקר (ראשון), הגיעו לביקור בחמ"ל האזרחי של "אחים לנשק", רבנים ורבניות מהציונות הדתית. בכירי הציונות הדתית סיירו בחמ"ל האזרחי ועודכנו על פעילותם של "אחים לנשק" מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל". מלבד זאת, הרבנים הביעו מסר מרגש ומאחד בפני "אחים לנשק" ואמרו בעת הביקור: "ביום שאחרי שבת השחורה, תם הפילוג והשיסוי בעם ישראל, אנחנו מחויבים לבנות כאן חברה טובה יותר".
על המפגש בין אנשי הציונית הדתית לאנשי "אחים לנשק" אחראי חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אשר אמר: "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו: מה אני מתכוון לעשות אחרת כדי שאחרי המלחמה, הדברים לא יראו כפי שנראו ואיזה מחיר אני מוכן לשלם על זה. אם כל אחד יגיד רק מה אחרים צריכים לשנות, נחזור מהר מאוד לאותו מקום רע שהיינו בו קודם.״

איל נוה ממובילי "אחים לנשק", התייחס למפגש החשוב עם רבני הציונית הדתית ואמר: "עם ישראל מתאחד, צבא ההגנה אגרוף ברזל, עכשיו הגיע הזמן להנהגה שתוכל לאחד את העם. הגעת רבני הציונות הדתית לאחים לאחים לנשק היא הקריאה שכולנו אחים ומהיום רק הסכמה רחבה והבנת הפחדים והצרכים של הצד האחר הם הדגל שלאורו נלך.
בהמשך, תקף נוה את הממשלה הנוכחית: "לא ניתן יותר לאף הנהגה לקרוע אותנו מבפנים, היום אנחנו מבינים שהריפוי נמצא גם הוא 'בלמטה', בחברה טובה יותר- שבעליה הם אנשיה".
הרב בני קלמנזון ממייסדי ישיבת ההסדר עתניאל, שבנו אלחנן ז"ל נהרג בזמן שחילץ את תושבי קיבוץ בארי אמר בפגישה: "אני מלא התפעלות מהפעילות שלכם , זה מרגיש גדול. חשוב להתגייס לתקן את הסיפור. אני רוצה לשבת עם חבריי ולהתחיל להכות על החזה שלנו על שפעלנו לא כשורה. אני חושב שמן הראוי שגם אתם תכו על החזה שלכם. אם לא נעשה את השיח הזה ונצא לדרך משותפת, יש לי חשש שיהיה פה יותר גרוע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מתרסקים בסקים והולכים ללקק לאחים לנשק
    חברי ממשלת החורבן 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפאשיסטים המפלגים המסיתים והכופים מתרקסים בסקרים ולכן הולכים ללקק לאחים לנשק. חברים בממשלת החורבן שהביאו עלינו את האסון הגדול שידענו מקום המדינה ממשיכים בחסות רוהמ וסמוטריץ להחריב לנו את הבית
    סגור
  • 1.
    עושים תאקייה לבני עמם
    חונקים אותנו 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אביעד פריג'ה, תושב המאחז אחיה, קיבל תפקיד פיקודי גם בלי לעבור קורס קצינים. ירה את כל המחסניות שלו עד שחיסל את המחבלים (את יובל דורון). יש להם כשרונות של סיירת מטכ"ל ומעלה. "ככה אנחנו מחנכים אותם בבית (לסמן איקס.)" - האבא. ביצעו וידוא הריגה? אביעד פריג'ה: "כן, ירינו עד שהם נפלו" הפתרון היה לירות על אזרחים, על המפגינים. שברו להם ידיים ורגליים. למעשה, עוצמה יהודית הצליחו. עוצמה יהודית הצליחו. ההפגנות הפסיקו. ההפגנות הפסיקו. ועוצמה יהודית דיכאו את המחאה באלימות. לא ציפינו שהם ישתמשו בנשקים על הפגנה שקטה. עוצמה יהודית תמיד חזרו על הסיסמה "נחסל את הערבים", "הנשק יופנה רק נגד ערבים". בסוף, הם השתמשו בנשקים על העם היהודי. – תייר מהעתיד
    סגור