בארץ

"אצבע בעין": כ-100 ראשי רשויות במכתב בהול לנתניהו וסמוטריץ'

ברקע הסערה על חידוש התקציב והאיומים של גנץ, ראשי רשויות רבים פנו לראש הממשלה ושר האוצר במכתב דחוף לגבי הקיצוצים שעומדים על הפרק, ובפרט הקיצוץ במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
כ-100 ראשי רשויות פנו היום (שני) במכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בעקבות הקיצוץ הצפוי במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשותו של השר יצחק וסרלאוף, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
ראשי הרשויות אמרו כי בזמן המלחמה הקיצוץ הוא בגדר "אצבע בעין לתושבים ולרשויות הנמצאות בחזית הלחימה". לטענתם, משמעות הקיצוץ הוא ביטול של פרויקטים רבים וחשובים שתוכננו עבור בני הנוער, הצעירים והגיל השלישי בפריפריה.
בפתח הדברים כתבו ראשי הרשויות: "בתאריכים 25 ו26- באוקטובר 2023 פנינו באופן רשמי וקראנו לכם לפעול לחיזוק משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי באמצעות מתן כלים והקצאת תקציבים רחבים. ברקע הפניה ציינו כי מיומה הראשון של המלחמה הוכיח את עצמו המשרד כבעל יכולת ביצועית גבוהה, הפועל למתן מענה מותאם ויצירתי לצרכים המגוונים של הרשויות. צר לנו כי על אף פנייתנו, ובמיוחד בשעתה הקשה של מדינת ישראל, בוחר משרד האוצר לפעול בניגוד גמור לפנייתנו ולהתעלם מהצרכים העולים מראשי הרשויות והמועצות בנגב ובגליל המחוברים ביותר לשטח".
"לקראת העברת התקציב שתאושר בישיבת הממשלה היום, אנו מתבשרים, כי בניגוד לבקשתנו, הוחלט לקצץ דרמטית ובאופן חריג את הכספים שאינם בבסיס התקציב של המשרד– כספים אשר באופן תמוה מוגדרים כקואליציוניים. כלומר, מלבד העובדה שהמשרד לא יוכל להמשיך ולסייע לרשויות בעתיד, המשמעות היא ביטול של פרויקטים רבים וחשובים שתוכננו לשנת 2023". הוסיפו.
ראשי הרשויות המשיכו וכתבו: "נוסף על האמור, גם יחידות המשרד הנוספות, אגף אזרחים ותיקים ורשות הצעירים המסייעים רבות לחוסן הלאומי בעת הלחימה - נפגעות באופן משמעותי כך, מרכזי הצעירים המתוקצבים כדרך קבע על ידי המשרד לא יקבלו תקציב בשנת ,2023 דבר העלול להוביל לפיטורי מאות עובדים; כמו כן, פרויקטים רבים המיועדים לבני הגיל השלישי לא יוכלו להמשיך ולהתקיים בשל היעדר מקור תקציבי. דומה כי חרף תקופת הלחימה והצורך במתן מענה מהיר ומידי לצרכי חירום, אין בבסיס ההחלטה ולו שיקול מקצועי אחד, אלא שיקולים פוליטיים בלבד. דווקא בימים אלה, בהם הנגב והגליל עומדים בחזית המערכה, יש להגדיל את תקציבי משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, או לכל הפחות להותיר את התקציב כמות שהוא, ללא הבחנה בין כסף שנמצא בבסיס התקציב לכזה שאיננו".
לסיום, כתבו ראשי הרשויות: "מאז יומה הראשון של הלחימה ונכון למועד זה, עמדנו בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד, וכן עם השר וסרלאוף (ששוחח ונפגש פעמים רבות במהלך הלחימה עם ראשי הרשויות בנגב ובגליל), והצפנו בפניהם צרכים של הרשויות. כתוצאה מהפגישות ייצר המשרד תכניות מהירות לכל רשות ורשות לפי צרכיה – וזאת על מנת ליתן לנו סיוע ומענה מהיר ומקצועי. קיצוץ התקציבים כמוהו כתקיעת אצבע בעין לתושבים ולרשויות הנמצאות מזה כחודשיים בחזית הלחימה, וזאת ללא תאריך סיום ברור ועל כן אנו קוראים לשר האוצר ומפצירים בו לשנות את החלטתו לאלתר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקר, אין 100 ראשי ערים,
    משה ולד 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ צריך לפרק את הממשלה על הכספים הקואליציונים וללכת על הפגנות גנק נגד סמוטריץ וביבי, ולהקים ממשלת חירום בלעדיהם
    סגור