בארץ

התכנית לפינוי רצועת עזה נחשפת: כך תעבוד ההצעה המהפכנית

יוזמה משותפת של ח״כ רם בן ברק מיש עתיד ודני דנון מהליכוד מציעה פינוי מרצון של ערביי עזה למדינות העולם: "כל שדרוש הוא מספר מדינות שייענו לבקשה ויקבלו את העזתים כדי לסייע לאוכלוסייה שתהגר וגם לזו שתבחר להישאר"
מערכת ice |  7
התכנית לפינוי רצועת עזה נחשפת (צילום shutterstock, פלאש 90/ עטיה מוחמד)
הסוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני? חברי הכנסת, דני דנון ממפלגת הליכוד ורם בן ברק מיש עתיד, חברי ועדת חוץ וביטחון פרסמו הלילה מאמר בעיתון האמריקאי Wall Street Journal שמציע יוזמה חדשה לפינוי רצועת עזה. הח"כים קראו לגיבוש תכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה, לכל מדינה שתסכים לקבל אותם בעולם.
"חמאס הפך את עזה לבסיס הטרור הגדול בעולם ואת תושבי הרצועה הפך לשכפ״ץ אנושי ובני ערובה, תוך שהוא משתמש בבתי ספר, מתקנים של אונר״א, בתי חולים, מסגדים, גני ילדים ובתי קברות כבסיסים לשיגור טילים לעבר ישראל וכאתרים לביסוס תשתיות טרור. פעילי הטרור של חמאס שודדים סיוע הומניטרי בינלאומי של האו״ם וארגונים בינלאומיים כגון: מזון, ציוד רפואי ודלק שאמורים לשמש את האוכלוסייה האזרחית בעזה, באיומים ומשאירים את האוכלוסייה הפלסטינית ללא טיפול בעוד הם מנהלים את הקרבות מתוך בונקרים ומחילות מתחת לאדמה".

במאמר ביקרו דנון ובן ברק את ההחלטה שעברה בעצרת הכללית של האו"ם הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית: "החלטות האו״ם לא מתמודדות עם המציאות ומתעלמות מכך שארגון הטרור חמאס הוא הבעיה ולא הפתרון, כיוון שהוא מנע וממשיך למנוע, ביתר שאת, את האפשרות ליציבות ותקווה לתושבי הרצועה. משכך, יש חשיבות מכרעת שהקהילה הבינלאומית תתייצב למען תושבי עזה ותבחן רעיונות חדשים, תוך נקיטת פעולות ממשיות שישפרו את המציאות בשטח ״ליום שאחרי. כדי להתמודד עם הבעיה השניים הציעו כי בדומה לסכסוכים דומים אחרים בעולם מדינות העולם יקלטו לחיקן משפחות עזתיות החפצות בהגירה ויישוב מחדש בהסכמת הצדדים". 
בהמשך המאמר פירטו השנים כיצד המהלך עשוי להתבצע: "ניתן לעשות זאת באמצעות מנגנון מובנה, בתיאום בין-מדינתי שייעודו מתן מענה בינלאומי לתושבי עזה. זאת ועוד - על מנת להקל על ההתאקלמות של אותם עזתים, הקהילה הבינלאומית יכולה וצריכה לסייע להם בחבילת סיוע כלכלית נדיבה, כך שכל משפחה עזתית תוכל להיקלט במדינת היעד ביתר קלות ובנוחות".
עוד הוסיפו: "ארגונים בינלאומיים יכולים לשחק תפקיד מרכזי בהעברתם של עזתים המעוניינים בכך למדינות המסכימות לקלוט אותם. גם מספר התחלתי קטן יחסית, של 10,000 עזתים לכל מדינה קולטת - יביא להקלה עצומה בסבלה של האוכלוסייה וישפר את המצב בעזה. ישנן 193 מדינות בעולם, רובן, לפחות לפי הצבעותיהן באו״ם, תומכות תמיכה חסרת פשרות בפלסטינים, כך שניתן להניח שלא יתנגדו לסייע לאותם פלסטינים בהם הם תומכים לאורך השנים.
לסיום הסבירו: "כל שדרוש הוא מספר מדינות שייענו לבקשה ויקבלו את העזתים כדי לסייע לאוכלוסייה שתהגר וגם לזו שתבחר להישאר. זוהי לא רק חובה מוסרית אלא אף הזדמנות למדינות העולם להתייצב כתף אל כתף ולהפגין חמלה ומחויבות לפתרון בר-קיימא, שיסייע ליציבות המזרח התיכון כולו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אתם לא קולטים
    יהושע 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בה. אף מדינה לא רוצה לקלוט רוצחי ילדים. וכולם שם כאלה. הרבה מדינות בעד הפלסטינים. אבל לא יקבלו אותם. הם לא עד פלסטינים. הם נגד ישראל... הפלסיטינים לא ממש מענינים. מה שמענין זה להיות נגד ישראל.. ולכן אף אחד לא יתרום לפתרון בעיותיה של ישראל.
    סגור
  • 6.
    אלו ייצאו את השנאה והאנטישמיות לעולם
    מהלך לא חכם 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי הם הוזנו מגיל 5 להחזיק נשק ולשנוא ולהרוג כל מי שהוא לא הם.
    סגור
  • 5.
    לזרוק את העזתים לתימן (ל"ת)
    תימן 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חינוך מחדש
    כוכב 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוכלוסייה צריכה להחליט איך יראו החיים שלה.
    סגור
  • 3.
    חרטא פרטא ,אף מדינה לא רוצה אותם (ל"ת)
    מומו 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חלום ליל קיץ
    זאב 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה רעיון. אבל, וזהו האבל הגדול...אף מדינה לא תיעתר ליוזמה ואם תהיינה כאלו, לכמות זעומה של מהגרים מעזה. הרי העולם צבוע, הכל, עד שזה מתקרב לגופם הם.
    סגור
  • 1.
    רעיון טוב אך ספק אם יתקבל במדינות
    חממי 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרו פלשתינאיות, הצבעה באו"ם זה דבר אחד, לקלוט פליטים? פה נגלה שוב את הצביעות של אותן תומכות..
    סגור