בארץ

קצין צה"ל נותן הוראות למנהל בית חולים בעזה | האזינו לשיחה

במסגרת הניסיונות של צה"ל למנוע פגיעה בחיי אזרחים במהלך הלחימה ברצועת עזה, קצין צה"ל מנחה את מנהלי בתי החולים כיצד להוציא את האזרחים משטח המרכז הרפואי מבלי שייפגעו
מערכת ice |  1
צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה בעזה קראו ראשי צה"ל ומערכת הביטחון לתושבי עזה לנוע דרומה ולהימלט מאזורי הלחימה, במטרה להימנע מפגיעה באזרחים בתקיפות המסיביות של צה"ל. בנוסף נעשים ניסיונות רבים לפנות את בתי החולים בצפון הרצועה 'שיפא', 'רנתיסי' ו'נאצר'.
במהלך הימים האחרונים שוחח קצין בכיר במת"ק עזה, מספר פעמים עם מנהל בית החולים 'שיפא' והציג בפניו את צירי המעבר האפשריים מבית החולים, מבלי לסכן את מי שיעבור בו.
היום (ראשון) כוחות צה"ל פתחו ואבטחו ציר המאפשר לאוכלוסייה לנוע רגלית ובעזרת אמבולנסים מבתי החולים האלו. המיקוד של צה"ל סביב בתי החולים קורה מהסיבה הפשוטה והמזעזעת שארגון הטרור חמאס מיקם את המנהרות, המשגרים ועוד מתקנים שחשובים לו סביבם, כדי למנוע מצה"ל לתקוף במקומות אלו.
 

במלחמה זו נראה כי צה"ל נחוש לנקות את רצועת עזה מהטרור של חמאס אך בשל הכמות הרבה של אזרחים שנמצאת בבתי החולים, מנסים בצה"ל לפעול בכל המישורים מול האוכלוסיה האזרחית, כדי לגרום להם לנצל את המסדרונות ההומניטריים שהכוחות הישראלים פתחו לטובתם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תרגמו לאנגלית, צרפתית, ספרדית. שכל העולם ישמע ויבין (ל"ת)
    עמי 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור