בארץ

בצל המלחמה: בעלי חיים פונו מעוטף עזה, חלקם במצב קשה

הקיבוצים והיישובים בעוטף חוו את הזוועות הכי קשות שאפשר לדמיין במהלך בוקר ה-7 באוקטובר, בו ארגון הטרור חמאס פלש לשטח ישראל וביצע מעשי טבח, אונס ורצח מהמזעזעים שידעה האנושות. לאחר שצה"ל וכוחות הביטחון השיבו את השליטה ביישובים ופינו את מי שעדיין נותר במקום, כעת דואגים גם לבעלי החיים שנותרו מאחור ומצבם הידרדר
מערכת ice | 
פינוי בעלי חיים מעוטף עזה (צילום דוברות המשרד להגנת הסביבה)
אגף ההגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף צוות חילוץ, נרתמו ביום חמישי האחרון, במטרה משותפת לפנות ולהציל את בעלי החיים שנותרו בפינת החי שבקיבוץ עלומים, בעוטף עזה. בחילוץ השתתפו מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה גלי דוידסון, ד"ר ענת ליכטר, ד"ר תמר פרידמן ממקלט הקופים הישראלי, ניב צדיק, כלביית כלבים בכפר ופעילים נוספים שסייעו בפעילות.
על הפינוי הוחלט בעקבות הידרדרות במצב בעלי החיים שנותרו במקום, החל מארנבים שחלו בסקביאס, שרקנים, תוכים מסוגים שונים, גרבילים, דגו ואוגרים. בעלי החיים הועברו לשיקום וטיפול, כאשר הם יישארו תחת מעקב של המשרד להגנת הסביבה. בשיתוף המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, פינויים נוספים יתקיימו במקרה הצורך.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "גם כשהלחימה בעיצומה המשרד להגנת הסביבה לא שוכח את חברינו הטובים והנאמנים בעלי החיים. עם פתיחת המערכה, זיהו אגף הגנה על בעלי החיים במשרד להגנת הסביבה את המורכבות והצורך לפינוי ודאגה לבעלי החיים שנותרו מאחור. המשרד התגייס והאגף הקים חמ"ל שפועל ללא לאות לשינוע מזון ותרופות לבעלי החיים וכן לפינוי אלו שנותרו באזורי הלחימה - זוהי חובתנו המוסרית לחברינו בעלי החיים".
 

גלי דוידסון, מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה: "בפעילות של המשרד להגנת הסביבה ובסיוע של ד"ר ענת ליכטר, ד"ר תמר פרידמן ממקלט הקופים הישראלי, ניב צדיק מכלביית כלבים בכפר ומתנדבים נוספים, פינינו מגוון בעלי חיים מפינת החי שבקיבוץ עלומים. ארנבים רבים סבלו ממחלות עור ומצבם לא היה טוב, לחלקם אף נשקפה סכנת חיים. לאור הידרדרות במצבה של פינת החי החליט המשרד להגנת הסביבה ביחד עם שותפים לא להותירם מאחור, ולפנותם באופן מידי להמשך טיפול ושיקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה