בארץ

שר החוץ: "דוחים על הסף את הקריאה הבזויה של האו"ם להפסקת אש"

שר החוץ אלי כהן הגיב לקבלת הצעת ההחלטה באו"ם להפסקת אש ברצועת עזה: "ישראל מתכוונת לפעול לחיסול חמאס בדיוק כפי שהעולם פעל מול הנאצים ומול דאעש"
מערכת ice | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
העצרת הכללית של האו״ם הצביעה היום (שבת) בעד ההחלטה שהגישה ירדן הקוראת להפסקת אש, ברוב של 120 מדינות בעד, 14 מדינות נגד, ו-45 נמנעות.
שר החוץ אלי כהן מיהר להגיב להחלטה ופרסם: "דוחים על הסף את הקריאה הבזויה של האו"ם להפסקת אש. ישראל מתכוונת לפעול לחיסול החמאס בדיוק כפי שהעולם פעל מול הנאצים ומול דאעש".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן זעם על החלטת האו"ם והבהיר: ישראל לא תעצור את הלחימה עד להשמדת תשתיות החמאס והחזרת החטופים".
בציוץ בטוויטר כתב ארדן: "חשוב להבין מה קרה עכשיו בגוף הרקוב והעלוב שנקרא ״האו״ם״. ירדן הגישה הצעת החלטה במסגרת ״דיון חירום״, שקוראת להפסקת אש ואינה מזכירה בכלל את קיומו של חמאס(!) אפילו במילה אחת. ההצעה גם לא קוראת במפורש לשחרור מיידי של החטופים הישראלים מידי חמאס.
 
"קנדה הגישה תיקון פשוט להחלטה. גינוי לחמאס על טבח 7.10 וקריאה לשחרור חטופינו. פשוט, לא? לא באו״ם. בכינוס על שלום ובטחון צריך 2/3 כדי שתיקון או החלטה יעברו. לתיקון הקנדי היה רוב, אך לא של 2/3 ולכן הוא לא עבר ולא נכנס להצעה הירדנית. הצביעו בעדו 88 (עדיין פחות ממחצית מדינות האו״ם) ונגדו 55.
 
"ואז עברנו להצבעה על ההחלטה הירדנית המוטה והמזיקה - תמכו 120 מדינות. ו-14 התנגדו. 45 נמנעו!!! מי שנמנע לא נספר לצורך חישוב 2/3 מתוך המשתתפים בהצבעה, ולכן הנמנעים בעצם עוזרים להחלטה הירדנית לעבור. גם אם הם היו מתנגדים היא עדיין היתה עוברת אך על חודו של קול. בכל מקרה, זה יום שחור לאו״ם, שאיבד סופית כל רלוונטיות או לגיטימציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה