בארץ

"על הרשויות להוציא תקציבים לחיזוק העורף ומשרד האוצר יגבה אותם"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הפנים משה ארבל ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס נפגשו לישיבה משותפת בה החליטו על שורת החלטות תקציביות וצעדים משמעותיים שיאפשרו את הגמישות התקציבית לפעילויות של הרשויות המקומיות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הפנים משה ארבל ויו״ר השלטון המקומי חיים ביבס קיימו ישיבה משותפת במשרד האוצר בנוגע להיערכות וצורכי הרשויות המקומיות בעת המלחמה. 
בפגישה הוחלט על שורת החלטות תקציביות וצעדים משמעותיים נוספים המאפשרים גמישות תקציבית לפעילות מיידית של ראשי הרשויות לניהול עצמאי של צורכי תושביהם.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: האמירה היא חד משמעית, ברגעים האלה צריך לחזק את השלטון המקומי. את המלחמה הזו אפשר לנהל רק דרך ביזור סמכויות הממשלה לשלטון המקומי. אין כמו השלטון המקומי ביכולת לתת מענה מיידי. אנחנו עושים כל שאפשר שזה יעבוד מהיר ובצורה איכותית אני אומר לראשי הרשויות תעשו מה שאתם מבינים, תוציאו כספים, תתנו מענה ואנחנו נגבה את זה תקציבית. זו התחייבות חד משמעית.
שר הפנים משה ארבל: אני מודה לשר האוצר וליו"ר השלטון המקומי על הפגישה החשובה הזו. הדיון הזה מעמיק, מקצועי וחשוב מאד שהוא מתקיים. השלטון המקומי הוכיח את עצמו בזמן הקורונה כגוף ביצועי שמזהה את הצרכים ובא במגע עם התושבים. כפי ששר האוצר אמר, אנחנו כאן לימינכם ראשי רשויות. אני רוצה להזכיר כאן את ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין הי"ד שמסר את נפשו ונהרג כדי להציל את חיי תושביו. ראשי הרשויות במדינת ישראל הם חוד החנית ואנחנו גאים בכם.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: אני כמובן מברך על הפגישה הזו שהתכלית המרכזית שלה, זה לשחרר את המשאבים הגדולים לצד הקופסאות שנועדו לסייע לרשויות כדי להתעסק בפינוי ובצרכים המיידיים ובהתארגנות. הפגישה חשובה מאד ועם תוצאות טובות מאד. כולנו נעבוד ביחד בשביל מטרה מרכזית - בסוף אנחנו חייבים לטפל בעורף, בתושבים שלנו, על מנת שנוכל לתת את כל השקט והמרחב לחיילים שלנו בחזית שישלימו את המשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה