בארץ

אייכלר: "חתמנו על הצעת חוק שתשווה את משפחות החטופים לנכי צה"ל

משפחות החטופים והנעדרים הגיעו לדיון בוועדת הרווחה והעבודה של הכנסת במסגרת ההכרה במשפחות שאינן חלק מכוחות הביטחון וכן את זכויותיהן. ההסכם נועד לתת מענה זמני לסוגיה עד הסדרתה בחקיקה ראשית ובמסגרתו יוענקו למשפחות הזכאויות והתגמולים הניתנים למשפחות של חלל פעולת איבה
מערכת ice |  1
ישראל אייכלר (צילום טוויטר/ישראל אייכלר, פייסבוק/אוגני סלמה)
בדיון שמתקיים בשעה זו בוועדת העבודה והרווחה, בנושא ההכרה במשפחות החטופים והנעדרים,  לוקחים חלק נציגים של משפחות החטופים והנעדרים, שהגיעו לראשונה לכנסת מאז פרוץ המלחמה. 
בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "עכשיו זה לא הזמן לשאלות על מה היה ולמה, אלא לתשובות מעשיות זו הסיבה שהתכנסנו היום. ההסכם שמובא כעת לדיון הוא פלסטר, חוסם עורקים למשפחות כואבות ודואבות אבל לא התרופה. עזרה ראשונה אד הוק כדי לא להפקיר את המשפחות ללא סיוע. לצד זאת הגשנו הצעת חוק מקיפה מטעם הוועדה, עליה חתמו כמעט כל חברי הכנסת, כדי להשוות את משפחות החטופים בעזה ללא שום הבדל לנפגעי פעולות איבה ואת החיילים לנכי צה"ל". 
מיכל לובנוב: בעלי אלכס לובנוב נעדר מאז המסיבה ברעים. עד היום אין לנו שום קצה חוט מה קרה לו ואיפה הוא. אין אינדיקציה שהוא חטוף והוא לא נמצא בין הגופות. אף גורם מדיני לא פנה אליי עד היום ולא קיבלנו שום מענה אמיתי מהמדינה. יש לנו ילד בן שנתיים בבית, אני בהיריון בחודש חמישי. כשהתחלתי לפנות לגורמים אמרו לי- 'עד שבעלך לא יוגדר כחלל אין על מה לדבר, לא תקבלי שום סיוע- לא כלכלי ולא נפשי', נשארתי לבד. יש לי ילדים לגדל במדינה הזאת, אני מבקשת מכם שתעזרו לנו, לכל משפחות החטופים והנעדרים, זה לא מגיע לנו".

שלי שם טוב: "בני עומר נחטף בידי החמאס במסיבה הארורה הזאת שהפכה את חיינו לסיוט. הזמן נעצר  ביום שבת ב-9 בבוקר, שזה הרגע האחרון ששמעתי מעומר. אין לנו יום ואין לנו לילה. אנחנו ממוטטים אבל מרכיבים את עצמנו בכל בוקר מחדש כדי להחזיר את הילד שלנו הביתה, כמה שיותר מהר, בריא ושלם עם כל החטופים, התינוקות, הילדים, ההורים הסבתות, את כולם בחזרה כמה שיותר מהר. יש מצוות פידיון שבויים והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל אחד מעם ישראל. אני רוצה שאתם, חברי הכנסת, תסתכלו לנו בעיניים ותבטיחו לנו שאתם עושים הכל בשביל להחזיר את כולם- הילדים, הזקנים, החיילים וגם את אלה שנמצאים כבר תשע וחצי שנים ועוד לא החזירו אותם הבייתה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלב זה אייכלר (ל"ת)
    מה מי ? 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור