בארץ

המשטרה מתרחבת: 39 קצינים וקצינות מצטרפים לשורת מפקדי מג"ב

39 קצינים וקצינות הוסמכו אתמול והצטרפו לשורת המפקדים של משמר הגבול בכל הארץ ולמאמץ המלחמתי בדרום. ביניהם קצינים שיצאו השבוע להילחם במחבלים וקצינה שאביה נהרג במתקפה בדרום
מערכת ice | 
המפקדים החדשים (צילום דוברות המשטרה)
אתמול, בצל המלחמה, הגיע לסיומו קורס הקצינים של מג"ב במעמד מצומצם של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, ר' אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג, ס' מ' מג"ב, תת ניצב נחשון נגלר, מפקדים מהחיל, ושודר בזום למשפחות.
הטקס התקיים במחוז תל אביב של המשטרה ונערך לאחר מסלול של כ-8 חודשי הכשרה אשר כלל קורס הכנה לקצינים בבית הספר החילי, קורס קציני יבשה בבה"ד 1 והשלמה חילית במכללה לשוטרים ובבית הספר החילי. הטקס התחיל בדקת דומייה לזכר הנופלים במלחמה.
בין הבוגרים והבוגרות של הקורס ישנם קצינים הגרים בדרום שנקלעו ללחימה בדרום הארץ, ישנם קצינים הוקפצו בצו מילואים ליחידות בהן שירתו בצבא טרם עברו למשמר הגבול, והיום, לאחר הטקס יצטרפו ליחידות המבצעיות בכלל רחבי הארץ ויהוו סיוע פיקודי ומבצעי לכוחות בשטח.
בין הבוגרים, מצטיין המופת של הקורס, מפקח א' מימ"ס דרום שחזר להילחם עם חבריו ליחידה בשבוע החולף והביא לחיסולם של מחבלים רבים בדרום. ברגע מרגש במהלך הטקס, מפקד מג"ב ביקש מהנוכחים לעמוד על הרגליים ולהוקיר את זכרו של אביה של בוגרת הקורס הקצינה מפקח משנה תמר קראוניק, שנהרג בתקיפה על קיבוץ בארי, במחיאות כפיים.
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "מדינת ישראל נמצאת תשעה ימים במלחמת 'חרבות ברזל'. משטרת ישראל פרוסה בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ ובפרט בדרומה. השוטרים והמפקדים כולם נמצאים בחזית הלחימה ומגנים בגופם בחירוף נפש על שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. בקרבות איבדנו מטובי בנינו ובנותינו, עד כה הותרו לפרסום 51 מהם. שוטרים, שוטרות, לוחמים, לוחמות, קצינים וקצינות גיבורים שהיו הראשונים להגיב. 
חתרו למגע ויצאו להגנה ללא היסוס, כשמטרה אחת לנגד עיניהם - הצלת חיים והגנה על אזרחי מדינת ישראל. ידענו כאומה, מלחמות ואסונות, אך על כולם גברנו. אנו עם הנצח ועם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. מתוך ערפל הקרב, אנו מסמיכים היום שלושים ותשעה (39) קצינות וקצינים שישקיעו את מיטב כשרונם ומרצם למען ביטחון מדינתנו. ביניהם תשעה (9) קציני לבי"א המצטרפים למשפחת משטרת ישראל. המפקדים והמפקדות אשר הוסמכו אתמול, יחברו לכוחות הפועלים בגבורה ובמסירות בחזית הלחימה ויחד עם צבא ההגנה לישראל וכלל כוחות הביטחון נשמור על הבית וננצח בחזית."

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר: "בבוקר השביעי באוקטובר 2023, התעוררנו למציאות אחרת, מתקפת טרור משולבת שלא ידענו כמותה העמידה את תושבי עוטף עזה ויישובי הדרום מול אכזריות רצחנית, כשטובי בנינו ובנותינו שעטו לעבר הסכנה, והיו הראשונים להסתער ולהילחם בגבורה מול מחבלים חמושים, מרצחים אכזריים במטרה להציל חיי אדם.
והם הצילו, הם הצילו עשרות ומאות אזרחים מבוהלים מתוך התופת. ספגו את האש בגופם והיו לחומת מגן אנושית. כל אחד ואחת עם סיפור הירואי על אנשי מופת, קצינים וקצינות, לוחמים ולוחמות מהמשובחים שבמשובחים, עזי נפש בחייהם ובמותם. מתוכם, חמישה עשר חללים גיבורים אשר בכאב גדול ליווינו בשבוע שעבר למנוחת עולמים. במעשיהם הם נתנו לנו את הכח להמשיך. להילחם בכל הכח מול אויב רצחני המבקש לערער את זכות קיומנו לחיות כעם חופשי בארצנו." 
בהמשך דבריו פנה מפקד מג"ב לבוגרי הקורס ואמר: "עם ישראל זקוק לנו, זקוק לכם ואנו נמלא בעוז את חובתנו להגן ולשמור על ביטחונו האישי של כל אזרח. בשעה זו, יותר מתמיד, עינהם של אזרחי ישראל נשואות אלינו. צאו לשלום וחזרו בשלום. אתם ניצבים כאן היום בקו הסיום. שלושים ותשעה במספר. שלושים קצינים ותשע קצינות. כששלושה מתוככם מהימ"מ אינם נוכחים כאן כיוון שחזרו ליחידתם להילחם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה