בארץ

ממשלת חירום: לחץ גובר על רה"מ להקמת קבינט מלחמה

קבוצת מאבק הכוללת לוחמי אוויר בדימוס פנתה לדרג המדיני בבקשה להקמה מיידית של קואליציה שתכלול את גנץ ולפיד. מטרת היוזמה: לאפשר לאזרחים וללוחמי צה"ל "לסמוך על ההנהגה בשעה קשה זו". עם זאת, על פי דיווחים אנשיו של נתניהו נמנעים ממגעים אלו, שאליהם קראו גם יו"ר המרכז לשלטון מקומי ויו"ר ההסתדרות
מערכת ice | 
בני גנץ, בנימין נתניהו ויאיר לפיד (צילום באדיבות אתר הכנסת, shutterstock, פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ככל שאירועי המערכה הכבדה שמנהלת ישראל נגד החמאס הולכים ומחריפים, הולכות וגוברות הקריאות מצד הציבור הישראלי להקמת ממשלת אחדות. אמש (ראשון) שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הביע את נכונותו להצטרף לקואליציה מסוג זה, שתנהל קבינט מלחמה ייעודי. אלא שגורמים בלשכת נתניהו טרם התייחסו לפרטים, וחמתם של רבים בציבור גדולה. 
על רקע הקריאות החוזרות, קבוצת המאבק "555 פטריוטים", הכוללת לוחמי ולוחמות אוויר בדימוס פונה הערב לדרג המדיני הבכיר בבקשה להקים באופן מיידי ממשלת חירום. לדבריהם, מדובר בממשלה שתהיה "מצומצמת, אחראית ומקצועית". מטרת היוזמה הארעית היא להבטיח שאזרחי המדינה ולוחמי צה"ל יוכלו "לסמוך על ההנהגה בשעה קשה זו". עם זאת, העיתונאי אטילה שומפלבי מדווח בשעה האחרונה כי אנשי נתניהו ניתקו כל מגע מגנץ ולפיד בכל הקשור להקמת ממשלת חירום. 
  
המילואימניקים ולוחמי האוויר הוסיפו כי "האירועים המחרידים של הימים האחרונים חייבים להיות מטופלים על ידי מנהיגים מנוסים ואמינים, המסוגלים להתמודד עם האתגרים חסרי התקדים, עליהם נהיה חייבים להתגבר". זוהי אינה הקריאה הציבורית הראשונה בשעות האחרונות למהלך שיצרף את גנץ ואיזנקוט, רמטכ"לים לשעבר, וכן את ראש האופוזיציה לפיד - לממשלה רחבה. 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד יצא הבוקר בקריאה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ בדרישה להקמת ממשלת חירום לאומית בהקדם האפשרי. לטענתו, מדינת ישראל נמצאת בשעה קשה ואין זו העת למשיכת זמן והצבת תנאים. בנוסף, יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס קרא גם הוא למהלך:  "רק יחד ננצח את אויבנו, שמירה על הביטחון והאחדות זה הדבר החשוב ביותר בעת הזאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה