בארץ

היערכות להסלמה בצפון: התקהלויות יוגבלו, אתרים יסגרו

שר הביטחון גלנט הורה על הרחבת המצב המיוחד שהוחל בעורף לכל רחבי מדינת ישראל. הערכה: הסיבה למהלך - חשש מהתפתחויות גם בגבול לבנון והידרדרות למערכה רב-זירתית. הצעד יאפשר להטיל הנחיות מיוחדות על האוכלוסייה במקומות רלוונטיים
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום מיכאל גלעדי/פלאש 90)
בצל המלחמה הקשה נגד חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, שגבתה את חייהם של לפחות 250 נרצחים, כ-1,500 פצועים ומספר לא ידוע של שבויים ובני ערובה, אזרחים וחיילים שנחטפו, סופקו הנחיות מיוחדות לאור שגרת החירום החדשה של אזרחי ישראל. בין היתר, מערכת החינוך בכל הארץ לא תפעל החל ממחר. 
בתי החולים יפעלו במתכונת חירום ומקומות העבודה יפעלו באופן חלקי, בדגש על אספקת שירותים חיוניים בלבד. כחלק מהיערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת ובהתאם להערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט הורה על הרחבת המצב המיוחד שהוחל בעורף (ומאוחר יותר עד 80 ק"מ מגבול עזה) - לכל רחבי מדינת ישראל.
הרחבת מצב החירום תאפשר לצה"ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.  ההערכה הגוברת שההחלטה התקבלה על רקע החשש הגובר מהסלמה גם בגבול לבנון, שעשויה לדרדר את ישראל למערכה רב-זירתית. 

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
"כוחות חמאס פלשו הבוקר לשטח ישראל, בבוקרו של יום חג ושבת", אמר לפני זמן קצר רה"מ נתניהו בנאומו, "אנחנו ננצח במלחמה הזאת, אבל המחיר כבד מנשוא. זהו יום קשה ביותר לכולנו. חמאס רוצה לרצוח את כולנו.... מה שקרה היום לא נראה בישראל - ואני אדאג שזה לא יקרה יותר. הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפחד הגדול מהתקוממות ערבי ישראל
    יעקב 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיס החמישי ממתין לפרוץ
    סגור