בארץ

הבחירות המקומיות על הפרק: מי מהמועמדים בדרך לקדנציה שישית?

תוצאות סקר שנערך בנתניה קובעות כי ראשת העיר נתניה זוכה ל-56% מקולות הבוחרים. אם תנצח גם בקרב הנוכחי, היא צפויה להשלים שלושים שנה בתפקיד הבכיר. איש הבנקאות אבי סלמה עם 23% בלבד, שאר המועמדים מדשדשים
מערכת ice | 
הבחירות לרשויות המקומיות 2023 (צילום פלאש 90/ מאיר וקנין, הילל מאייר, ויקיפדיה-באדיבות סיעת חיים בחיפה, פייסבוק/ משה ליאון, רון חולדאי)
הבחירות לרשויות המקומיות בישראל הולכות ומתקרבות, והן תערכנה ב-31 באוקטובר. מועצות הערים וראשיהן נהנים מיציבות גבוהה למדי. קדנציה נמשכת חמש שנים ולא ארבע, ובחלק מהערים מנהיגים מוניציפליים זוכים לכהונה רביעית או חמישית ברציפות, ולפרקים אף יותר. היום (שלישי) פורסם כי מכון סמית בהובלת רפי סמית, ערך סקר בקרב מאות תושבים המהווים מייצג של בעלי זכות ההצבעה בנתניה בגילאי 17 ומעלה. 
על פי תוצאות הסקר עולה כי ראשת העיר מרים פיירברג-איכר, הנתמכת על ידי מפלגת הליכוד ומכהנת בתפקיד מאז נובמבר 1998, מנצחת בסיבוב הראשון בבחירות לראשות העיר עם 56% מהקולות ותזכה לכהונה שישית. מדובר בהתחזקות של 3% לעומת הסקר של מכון דיירקט פולס בראשות שלמה פילבר שנערך לפני כשלושה שבועות. הטעות הסטטיסטית עומדת על 4%.
עוד עולה מהממצאים כי אף אחד מהמועמדים לא מאיים על מעמדה של פיירברג איכר וקיבלו אחוזים נמוכים ופער ניכר: אבי סלמה עם 23% (ירידה של 4% לעומת הסקר של פילבר), טלי מולנר (13%), אהרון אורגד (5%) ואפרים בולמש (3%). 64% מהנדגמים השיבו כי לדעתם מרים פיירברג איכר תנצח את הבחירות, 8% בלבד השיבו אבי סלמה, 2% טלי מולנר, 1% אהרון אורגד, 0% אפרים בולמש, ו-25% השיבו שלא ברור מי ינצח.
נתוני הסקר הועברו לוועדת הבחירות הארצית בראשות שופט בית המשפט העליון, כיוון שעל פי החוק סקרים אמיתיים נדרשים להימסר לוועדה כדי שניתן יהיה לבחון אותם ולוודא את אמינותם. זאת בניגוד לסקרים שמופצים ברשתות החברתיות שאינם אמיתיים, כפי שנעשה לאחרונה גם בנתניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה