בארץ

בדרך לפשרה? גנץ מציג לרבנים את גרסתו ל"חוק הגיוס"

ח"כ בני גנץ זיהה את המשבר הבא בחברה הישראלית בדמותו של "חוק הגיוס". לכן, גנץ נמצא בימים אלה בסבב שיחות עם רבנים מהמגזר החרדי בו הוא מציג להם את המתווה שלו לשילוב החרדים בצבא
מערכת ice |  1
שר הביטחון בני גנץ (צילום יחצ)
יו"ר המחנה הממלכתי  ח"כ בני גנץ, נמצא בימים אלה בסבב שיחות משמעותי עם רבנים שונים מכלל הפלגים של האוכלוסייה החרדית. במסגרת השיחות, ח"כ בני גנץ מציג להם את מתווה הגיוס עליו שקד רבות עם ח"כ גדי אייזנקוט.
במתווה שגנץ מציג לרבנים, כל המגזרים בישראל צפויים לשרת בסופו של דבר. אופי השירות של חלק מהמגזרים צפוי להיות שונה, ותינתן להם האפשרות לשרת שנתיים בשירות לאומי במערכות אזרחיות כמו זק"א, מד"א, בתי חולים, הכשרות טכנולוגיות ועוד.
עוד מוצע במתווה כי חיילי צה"ל יקבלו עדיפות בצורת תמריצים מסוימים ובצורת מענקים לאחר השחרור ותוך כדי. בשיחות, ח"כ גנץ חוזר על האזהרה לפיה המשבר החברתי הבא במדינה נמצא מעבר לפינה. כנס החורף של הכנסת צפוי להיפתח החודש בסימן "חוק הגיוס" כשחוקי המהפכה המשפטית צפויים לקבל פחות תשומת לב.
הסיעות החרדיות מאותתות לראשי מפלגות הקואליציה כי הן מצפות שבמושב החורף הקרוב, כלל חברי הקואליציה יגויסו לטובת העברת החוקים שהן מעוניינות להעביר, ובראשם "חוק הגיוס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להתנות אי גיוס בשלילת הזכות לבחור ולהבחר.
    טלטל 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושלילת הקיצבאות ותקצוב מוסדות שלא לומדים ליבה.
    סגור