בארץ

גפני טען שמצבה הכלכלי של ישראל מצוין: האם זה נכון?

יו"ר ועדת הכספים בכנסת חבר כנסת משה גפני נאם ביום שבת בכנס הבחירות המוניציפלי של יהדות התורה וטען כי מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מצוין, אלא שהנתונים מראים אחרת. השקל נחלש, דירוג האשראי הבינלאומי ירד ויוקר המחיה מרים את ראשו
מערכת ice | 
משה גפני (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, איתי רון, shutterstock)

יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ משה גפני טען ביום שבת האחרון בכנס הבחירות המוניציפלי של יהדות התורה כי מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מצוין, ואזהרות בכירי המשק על פגיעה בעקבות הרפורמה המשפטית היו לשווא. אלא שהתמונה הכללית מראה משהו שונה לגמרי.

הכנסות מיסי המדינה הגיעו השנה ל-303 מיליארד שקלים לעומת 315 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. ובמקביל לכך הוצאות הממשלה גדלו ליותר מ-300 מיליארד שקלים. כתוצאה מכך הגרעון גדל, חצה את היעד הממשלתי והגיע ל-1.3% מהתוצר שהם 23 מיליארד שקלים.

בנוסף לכך, השקל נחלש ואם בתחילת השנה שער הדולר עמד על 3.52 שקלים, היום הוא עומד על 30 אגורות יותר. מוצרים רבים הפכו ליקרים יותר, מה שתרם לעלייה באינפלציה, בנוסף לעליית הריבית של בנק ישראל. מאז הבחירות הבורסה בישראל פתחה פער של 22% לעומת המדד המוביל בארה"ב. בעקבות חקיקת הרפורמה, האשראי של מדינת ישראל ירד. הנקודה היחידה בה ניתן לראות טיפה אופטימיות טמונה בהתייצבות ההייטק שנראה מעט ברבעון השלישי של השנה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה