בארץ

פירות הנורמליזציה: גל תיירות מוסלמית בדרך

ההסכם המסתמן עם סעודיה עתיד להביא עימו תרומה כלכלית ומדינית למדינת ישראל. אך, האם בנוסף לאלו אנו צפויים לראות גל של תיירות מוסלמית בירושלים?
מערכת ice |  2
הר הבית (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
ההסכם המסתמן עם סעודיה, עתיד להביא עימו יתרונות רבים במספר תחומים. כידוע, סעודיה מחזיקה בשטחה את שניים מתוך שלושת האתרים הקדושים ביותר לדת המוסלמית (מכה ומדינה). כעת עולה השאלה האם לאחר ההסכם אנו צפויים לראות בישראל גל תיירות מוסלמית שיפקדו את מסגד אל אקצה בנמצא בירושלים.
בצל ההתקרבות בין מדינות ערב לישראל, מתפללים מוסלמים מחצי האי, החלו לפקוד לאחרונה את מסגד אל אקצה אבל המתפללים לא מתקבלים בברכה על ידי האוכלוסייה המקומית ובזמן האחרון דווחו על תקריות רבות בשנים האחרונות.
כאמור, הסכמי אברהם, בין ישראל בחריין ואיחוד האמירויות נחתם בשנת 2020. ההסכם הביא עימו גל של ישראליים שטסים מדי שנה למדינות המפרץ. מנגד, מספר התיירים שהגיעו מאיחוד האמירויות בישראל מאז שנת 2020 הגיע ל-1,600 תיירים. 
עיתונאי סעודי, המקורב לבית המלוכה אמר בשיחה עם כתב כאן חדשות כי: "כיום אין ריבונות אמיתית על הר הבית, מי ששולט בו כיום זה פעילים קיצוניים של האחים המוסלמים. לדעתי, האזור צריך להיות בשליטת ירדן".
לכן, ניתן להבין שבמצב הנוכחי ככול הנראה, במידה ויחתם הסכם עם הסעודים, מדינת ישראל לא צפויה לראות גל של תיירים מוסלמים שיגיעו אל הר הבית. הדבר יקרה רק במידה ויהיו שינויים מרחיקי לכת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ההר הזה לא באמת מעסיק את המוסלמים בעולם
    הרואה את הנולד 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מוסלמי הגון יודע שזה מקום קדוש ליהדות הרבה לפני שהמוסלמים שמעו עליו. אבל אולי עדיף ככה שהמשיחיים המטורללים לא ישלטו שם.
    סגור
  • 1.
    פירות הנורמליזציה
    הרצל 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלם שמחים אבל שוכחים דבר אחד באמצעות אנשי קש המיליארדרים הסעודים יקנו אלפי דירות ברחבי הארץ שמחה גדולה לקבלנים
    סגור