בארץ

התרגיל שכמעט הפיל את הממשלה נחשף לראשונה

משה ניסים, מבכירי הליכוד בעבר חושף את התרגיל שכמעט הפיל את ממשלת גולדה מאיר ובראיון ל-ice, מפתיע ותוקף את ממשלת נתניהו: "בעקבות הרפורמה המשפטית, צורתה, זמנה ותוכנה, אכן ישראל ניצבת היום בפני יום כיפור לאומי ונשקפת סכנת פילוג בעם". ניסים לא חוסך את שבטו מהאופוזיציה ותולה זאת: "בשל ליקוי המאורות של הממשלה והתאהבות האופוזיציה במחאה"
דוד זולדן |  4
משה ניסים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, ויקיפדיה, פיקיוויקי)
משה ניסים, השר לשעבר בממשלות ישראל והאופוזיציונר הלוחם בממשלת גולדה מאיר בראיון מיוחד ל-ice חושף את התרגיל שנועד להטעות את קיסינג'ר ולהמליך לראשונה את שלטון בגין ושהתפספס בגלל החלטה של איש אחד. 50 שנים למלחמת יום הכיפורים - ראיון מיוחד
כיצד אתה מסביר את העובדה שהעם בחר אחרי המלחמה את אותה ממשלה שהייתה אחראית למחדל?
"התמיהה מובנת. היינו צריכים לצפות להורדת ממשלת המחדל וזה לא קרה. מדוע? אחרי המלחמה הגיע ד"ר קיסינג'ר ונערכו עמו דיונים שהמסקנה מהם הייתה שהולכים לג'נבה. הממשלה הציגה זאת בעוצמה ויצרה רושם שכאילו משם תבוא בשורה מדינית ביטחונית. בגין שלל את ההליכה לג'נבה. באתי אליו והצעתי לו עמדה אחרת".
"אמרתי לו למה לשלול הליכה לג'נבה בוא נאמר שאנו תומכים בהליכה לג'נבה, אבל כמובן שם נציג את העמדות שלנו שהן שונות מאלה של הממשלה הכושלת. בגין, שתמיד קיבל את הצעותיי ועמדותיי סרב. לדעתי זו הייתה טעות כי ההליכה לג'נבה סייעה לממשלה להחליש מעט את כישלונה הגדול. התוצאה הייתה שאמנם הליכוד עלה מ- 26 מנדטים ל- 39 מנדטים אבל הוא היה זקוק לעוד 3-4 מנדטים כדי להחליף את השלטון, וכך ממשלת המערך הכושלת היא שהרכיבה את הממשלה".
האם היום ישראל ניצבת בפני יום כיפור מדיני נוכח החקיקה המתגבשת?
"בעקבות הרפורמה המשפטית, צורתה, זמנה ותוכנה, אכן ישראל ניצבת היום בפני יום כיפור לאומי ונשקפת סכנת פילוג בעם, בשל ליקוי המאורות של הממשלה והתאהבות האופוזיציה במחאה".
מה התובנות שלך היום 5 עשורים אחרי המלחמה?
"לישראל צריכה להיות הנהגה שכל מעיינה נתונים לבחון וללמוד באופן יסודי את בעיותיה המרכזיות של המדינה ולהיות ערנית כדי להתמודד עם הבעיות. על ההנהגה לנטוש שיקולים אישיים ולבצע את שליחותה ביושר ובאמינות. לצערי הרב היום ההנהגה הפוליטית שלנו חלשה, אצלה העניין האישי בראש הסולם ואני מודאג".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תגובה למשה ניסים מבכירי הליכוד
    ד. 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הינך צודק יש משבר מנהיגות מזה שנים. תנועת הליכוד אינה דומה בשום נושא ובוודאי עם אלו המאיישים את תנועת הליכוד אל מול מה שהיה בתקופת מנחם בגין או יצחק שמיר. ההבדל בין מנחם בגין לביבי נתניהו שמנחם בגין לא לקח סיכה לעצמו וראה שליחות לטפל בגורלם של אזרחי מדינת ישראל ואילו ביבי נתניהו וחבריו רואים רק את האינטרסים האישיים שלהם בלבד ושאזרחי ישראל החילוניים ימשיכו לממן את החרדים ואת כל השאר ויתבוססו לגורלם ולא יקבלו תמורה בשום נושא מהשירות הציבורי. ביבי נתניהו ריסק את חמשת הממ"מים ואת משטרת ישראל ואת צה"ל. אין יותר ליכוד חברתי וגם לא יהיה. והוגרמים באופוזיציה שוב רואים את האינטרס האישי שלהם לדהור לעבר האקווריום גם בני גנץ וגם יאיר לפיד במחיר של הסכמים עם החרדים החברה הטפילה של מדינת ישראל. הצעירים ל איחזיקו פה מעמד והם בורחים כבר לחו"ל.
    סגור
  • 3.
    משה ניסים איש ימין וותיק נגד ממשלת ימין מלא מלא
    יייייייששששששש 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 2.
    חכם גדול!!!!
    אנצי! 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפה הוא היה כשהפוליטיקאים היו צריכים חוקה?! זה רק אומר שכל פוליטיקאי אם הוא לא מנהיג אמיתי ואפשר גם זוטר אבל לשנות את המערכת לטובת הציבור!!!!
    סגור
  • 1.
    ומה עם ממשלת המחדל של בגין, שהסתבכה בבוץ הלבנוני ו...
    הגאון מיוהפיץ 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו....הסתבכה באינפלציה המטורפת תחת יורם ארידור?
    סגור