בארץ

ביקור ברקת בארה"ב: האם יצליח למשוך משקיעים לישראל?

שר הכלכלה ניר ברקת, נחת הבוקר בניו יורק לקראת סדרת פגישות חשובות למשיכת השקעות לישראל. השר מסר בדבריו כי: "לישראל כאומת הסטארט-אפ יש יתרון עצום ופוטנציאל אדיר״
מערכת ice | 
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום חיים טויטו כנס בשבע בניו יורק)
אתמול (שני) נחת שר הכלכלה ניר ברקת בארה"ב לקראת רצף פגישות מקצועיות בבורסה של ניו יורק ועם אנשי עסקים, יזמים וקרנות הון אמריקאים. השר ברקת ישתתף בעצרת האו״ם וינכח בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 
 
התכנית הלאומית לצמיחה כלכלית שמוביל השר ברקת, מתמקדת בהשקעה ביתרונות היחסיים של מדינת ישראל ויצירת צבירים עסקיים המתמקדים בתחומים מוגדרים. התכנית, המבוססת על המודל של פרופסור מייקל פורטר מאוניברסיטת הארווארד ותושק בשנה הבאה (2024) בניו יורק בהשתתפות חברות ואנשי עסקים. 
 
כידוע, ארה"ב היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל ומדובר בשוק החשוב ביותר עבור התעשייה הישראלית כיום. הסחר ההדדי בין המדינות מהווה מעל 35% מהסחר הבינלאומי של ישראל, ומתנהל במסגרת הסכם לאזור סחר חופשי שנחתם בין המדינות ב-1985. בשנת 2022, היקף הסחר בין ישראל לארה"ב עמד על כ-55.5 מיליארד דולר. בהשוואה לשנת 2021, מדובר בעלייה של כ-6% בהיקף הסחר בין שתי המדינות.
 
על פי מאגר המידע של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בשנת 2022 נרשמו עסקאות השקעה זרות בהיקף כולל של 29.320 מיליארד דולר. הנתון מהווה ירידה משמעותית לעומת 2021 שהייתה שנת שיא. אך, הנתונים עדין מעל מעל נתוני 2020, מתוכם כ-21 מיליארד דולר, המהווים 72% מסך ההשקעות הזרות ב 2022, הם מארה"ב.
 
שר הכלכלה ניר ברקת, מסר: ״הפוטנציאל האדיר של מדינת ישראל הביא להצלחות עולמיות וימשיך להביא לעוד הרבה. בימים הקרובים אפגוש את בכירי המשקיעים והיזמים בניו-יורק כדי להציג להם את הפוטנציאל העצום של ישראל ולהביא להשקעות בכלכלה שלנו. כמשקיע לשעבר אני משוכנע שהשקעה בישראל היא ההשקעה הטובה ביותר שאפשר לעשות. העתיד של הכלכלה העולמית נמצא בטכנולוגיה ולישראל כאומת הסטארט-אפ יש יתרון עצום ופוטנציאל אדיר״. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה