בארץ

"גברים בכביש, נשים במדרכה": הפרדה מגדרית בישראל בערב החג

"אין ללכת ברחוב משפחות יחד!", כך נכתב בשלטים שנתלו בהוראת רבנים בשכונת רוממה בירושלים, בערב ראש השנה. בעבר נקבע בחוק כי חל איסור על הפרדה בין נשים וגברים במדרכה
מערכת ice |  4
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
ירושלים בירת מדינת ישראל, 2023: בשכונת רוממה נתלו בערב ראש השנה שלטי הפרדה מגדרית המורים לצועדים ברחוב להפריד בין נשים גברים, אפילו שמדובר בבני משפחה אחת.
בשלטים שנתלו בין היתר ברחוב פתח תקווה בירושלים בהוראת הרבנים נכתב: "בהוראת הרבנים – במשך השבתות וימים טובים – אין ללכת ברחוב משפחות יחד. גברים – בכביש. נשים – במדרכה".
 
תמונות השלטים הופצו ברשתות החברתיות במהלך החג, ועוררו תגובות נזעמות. יש לציין כי מדובר בעבירה על החוק ובג"ץ פסק בעבר כי חל איסור להפריד בין גברים ונשים במדרכות.
חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, לורה ורטון, הנלחמת בהפרדה מגדרית, הגיעה למקום והסירה את השלטים. ביום חמישי פרסמה ורטון כי שלטים דומים שמעודדים הפרדה בתחבורה ציבורית נתלו גם בתחנות אוטובוס בשכונת רמות, "גברים קדימה, נשים פנימה".

"כל ניסיון קיצוני להשליט על המרחב הציבורי את אובססיית ההפרדה חייב לקבל מענה מהיר ונחרץ. לקיצוניות אין סוף, ולכן צריך לשים לה גבול", כתבה ורטון.
כזכור, בינואר 2012 מינה היועץ המשפטי לממשלה צוות משרדי בנושא "תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי". במרץ 2014 החליטה הממשלה על יישום המלצות הצוות. נקבע כי חל איסור בדין על רשות שלטונית להנהיג במישרין או בעקיפין הפרדה בין גברים לנשים, שיש בה "פגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכויות היסוד החוקתיות לכבוד האדם ולשוויון".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גועל נפש ,, (ל"ת)
    שי 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מקנאים? תשתו מים...
    יהודי אמיתי 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת צניעות לא תזיק לכם
    סגור
  • 2.
    מדינת הלכה - הלכה המדינה
    דו 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת כישלון על מלא מכרה אותנו לחרהדים ומתנחבלים
    סגור
  • 1.
    מדינה אנטי דתית
    ע. העצני 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מטרת הפסיקה הזאת היא נגד החרדים. הרי אף מגזר אחר מלבד הערבי אינו מחפש להפריד בין גברים לנשים. אני רק לא מבין מהיכן החוצפה לדרוש מהחרדים ללכת לצבא של המדינה שרודפת אותו.
    סגור