בארץ

לכבוד החג: אלפי שתילי בננות נשתלו על שפת הכינרת

לקראת ראש השנה, צוות ענף הבננות בעין גב שתל על שפת הכינרת מעל 17 אלף שתילים חדשים של בננה. השתילים החדשים, שיכנסו לניבה בעוד כשנה, יתווספו ל-840 דונם שטחי הבננה בעין גב, המניבים כיום כ-6,300 טון פרי בשנה
מערכת ice | 
שתילת הבננות (צילום אריאל צור, עין גב)
לקראת ראש השנה, צוות ענף הבננות בעין גב שתל על שפת הכינרת מעל 17 אלף שתילים חדשים של בננה מזן גראנד-נן עדי. השתילה התבצעה בבית הרשת המחודש באזור חוף כורסי, המשתרע על פני 60 דונם. השתילים החדשים, שיכנסו לניבה בעוד כשנה, יתווספו ל-840 דונם שטחי הבננה בעין גב, המניבים כיום כ-6,300 טון פרי בשנה.
מטעי הבננה מצריכים עבודה רבה, הם מטופחים בבתי רשת המגנים על הבננה העדינה, הידועה כגידול הדגל של עמק הירדן, אזור בו פגיעת הקרה בחודשי החורף היא נמוכה יחסית.
ישראל היא מחלוצות העולם בטיפוח וריבוי שתילי בננה ונחשבת ליצואנית גדולה של שתילי בננה למטעים ברחבי העולם, עם יתרון של ניקיון ממחלות המאפשר לישראל להיות אחת הספקיות החשובות של שתילי בננות לכל העולם. שתילי הבננה בעין גב טופחו במשתלת הקיבוץ וכעת נשתלו בשתילה ידנית עדינה.
רוב מטעי הבננה גדלים בישראל באזור עמק הירדן וחוף כרמל, אך כעת הצטרפו אזורי גידול חדשים באזור בית שאן ובבקעה, שהרחיבו את הענף וכיום מגדלים מעל 32 אלף דונם מטעי בננה המניבים כ-200 אלף טון בשנה.
הבננה משמשת לייצור מגוון מאכלי מזון והשתיל עמיד במזג אויר קיצון. לצמח חשיבות רבה לנוכח התרעת האו"ם, שלפיה משבר האקלים מגביר את חוסר הביטחון התזונתי של מיליוני אנשים, שאף עלול להחמיר במהלך 30 השנים הבאות, במידה ולא ינקטו צעדים ממשיים ומעשיים להתמודדות עם ההתחממות הגלובלית והפגיעות ביבולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה