בארץ

מסר מדאיג: הסחר של ידידת ישראל עם איראן זינק במיליארדים

המדינה הראשונה שהצטרפה להסכמי אברהם, איחוד האמירויות, הגדילה את הסחר שלה עם איראן והגיעה לסכום שיא שלא נחצה מאז שנת 2012
מערכת ice | 
ישראל, איראן (צילום freepik)
איחוד האמירויות הגדילה את הסחר עם איראן לאחר שהמגבלה על הסחר בין השתיים מצד האמירתים, בוטלה. אם בשנת 2021 הסחר בין שתי המדינות הסתכם בכ-11 מיליארד דולר, בשנה האחרונה הסכום זינק לכ-24 מיליארד דולר. 
ב"פייננשל טיימס" מדווחים כי באיחוד האמירויות ביטלו לאחרונה את המגבלות שהושמו על חברות איראניות רבות, אותן חברות מהצד השני עדיין נתונות לסנקציות אמריקאיות רבות.
לשם השוואה, רק בשנת 2012 הסחר בין שתי המדינות עמד על הסכום הנוכחי. על פי הדיווח, בין שתי המדינות הושגה הסכמה לפיה סכום הסחר יזנק עוד, המטרה היא להגיע בתוך שנתיים לסכום כולל של כ-24 מיליארד דולר.
נזכיר כי בחודש מאי האחרון איחוד האמירויות ביצעה צעד בונה אמון נוסף לעבר התקרבות עם האיראנים. האמירתים הודיעו על פרישה מכוח ימי מיוחד שהוקם על ידי ארצות הברית. הכוח הימי אמור לשמור את חופש התנועה והמסחר במפרץ הפרסי.
בהודעת משרד החוץ האמירתי נכתב: "בעקבות הבחינה המתמשכת שלנו את יעילות שיתוף הפעולה הביטחוני עם כל השותפות שלנו, איחוד האמירויות הערביות פרשה לפני חודשיים מהשתתפותה בכוחות הימיים המשולבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה