בארץ

גנץ: "הדבר הכי חשוב זה הביטחון האישי והכי פחות זו הרפורמה"

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אמר בראיון מיוחד למנכ"ל השומר החדש, יואל זילברמן, בכנס המשילות והביטחון האישי של "ישראל היום" והשומר החדש
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום עודד קרני)
גנץ על המצב הפוליטי והמדיני: "אנחנו בתקופה קריטית, במדינת ישראל יש אתגרים גדולים, הזדמנויות מדיניות כל כך גדולות. אתגרים ביטחונים בכל החזיתות. אתגר כלכלי אדיר של בטחון פנים ומאבק קריטי הפשיעה שאתה והארגון שלך לקחתם יוזמה הלכתם ועשיתם".
 
״אני טוען שסדר העדיפויות הלאומי פשוט שגוי, נתניהו לא מוביל את זה נכון. אם הוא רוצה את הרפורמה - שילך לממש אותה ואם לא - שיוריד מהפרק. מי שצריך להוביל את המאבק בפשיעה זה רה"מ, ויש צורך להקים קבינט למאבק בפשיעה. הטיפול ברפורמה המשפטית לא דחוף, הממשלה טענה שתשיג משילות ביניים השיגה הפוך".
 
הוא מוסיף ואומר: "עוד לפני שומר חומות שהעניין של בטחון פנים איכות ואמינות שלטון החוק הוא חשוב. בתקופת הממשלה הקודמת הצלחנו לעשות נתח אחד ולהתחיל להגדיל את המשמר הישראלי. בסוף צריך לעשות פעולה שיש לה 4 רגליים והיא  צריכה להיות לאורך שנים. נדרש חיזוק של המשטרה. אנחנו צריכים תכנית עבודה בין משרדית מסונכרנת. אולי המשרד לבטח נוכח המציאות הביטחונית הוא צריך להוביל אבל לצידו יש משרדים אחרים שצריכים להיכנס כדי לקחת את ארגוני הפשיעה מכל הכיוונים.
בנוסף, צריך להיות כיסוי ביטוחי לחקלאים וגם להקים קרן מימון שאנשים שמתקשים במקום שיפנו לשוק האפור שזה מניע פשיעה שיהיה לבנקים גיבוי מהמדינה לתת הלוואות. ראש הממשלה צריך לראות בזה אתגר, הוא צריך להוביל את זה. צריך להקים קבינט שיאבק בפשיעה במדינת ישראל".
 
גנץ על תחושת ההפקרות: "אני חושב שיש שתי פעולות בזמן קצר, להגדיל את המשטרה ואת יכולתה על סמך פלוגות מגב ושוטרים שפרשו. זה ציר אחד. ציר שני לסנכרן יותר טוב את עבודת המשרדים אל מול פשיעה כלכלית חקלאית או אחרת. זה מה שצריך לעשות עכשיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה