בארץ

מתווה הנשיא החדש: אלו ההסכמות במסגרת הפשרה החדשה

לאחר שפורסם כי בית הנשיא הצליח להגיע למתווה פשרה על חקיקת המהפכה המשפטית, הפרטים של הפשרה החדשה נחשפים
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בחדשות 12 פרסמו אמש (שני) על חידוש המגעים בבית הנשיא למתווה פשרה במסגרת המהפכה המשפטית. כעת פרטי המתווה שהוסכם על ידי שני הצדדים ועבר את אישורו של ראש הממשלה נתניהו נחשפים.
על פי המתווה החדש, החוק לביטול עילת הסבירות יחוקק מחדש ויוכנסו בו ריכוכים שיהיו מוסכמים על שני הצדדים. הוועדה לבחירת שופטים, הנושא שהיה הכי חשוב לקואליציה כשהתחילו במהפכה לא צפויה להשתנות וההרכב שלה ישאר כפי שהוא היום.
מנגד, הוסכם כי הרוב הנדרש בוועדה למינוי שופטים בכל הערכאות יעלה מ-5 מתוך 9 לרוב גדול יותר של 7 מתוך 9, הגדלת הרוב תאפשר לקואליציה להטיל וטו על מינויים שלא יוסכמו על שני הצדדים.
על פי הפרסום, הקואליציה הסכימה להקפיא את חקיקת המהפכה המשפטית למשך 18 חודשים, לאחר שנה וחצי החקיקה תחזור ותחוקק כחוק יסוד בהסכמה.
בינתיים שני הצדדים מכחישים את הדיווח על המתווה המוסכם. בציונות הדתית כתבו: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק". 
במפלגת עוצמה יהודית הגיבו לפרסום: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה