בארץ

דני דיין לא יודח? ההחלטה הצפויה של השר קיש

לאחר שפורסם כי שר החינוך יואב קיש צפוי לפטר את דני דיין מראשות יד ושם לאחר שנתיים בלבד, כעת נראה כי השר לא צפוי להוציא לפועל את המהלך שעורר סערה בעולם
מערכת ice | 
דני דיין (צילום אלכס קולומויסקי)
יושב ראש יד ושם, דני דיין, צפוי להמשיך בתפקידו לאחר שהוא מכהן בתפקיד זה במשך שנתיים. פרסום זה של דפנה ליאל מגיע לאחר ששר החינוך קיש הביע רצון לפטר אותו, בעקבות ההודעה של קיש נשלחו שלל גינויים מהאיחוד האירופי ומארצות הברית.
הערכה אחת שעלתה בימים האחרונים לפיטורי דיין קשורה לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ב-N12 פרסמו כי הדחת דיין מהתפקיד קשורה קשר ישיר להזמנה ששיגר לקרן פלס להופיע בטקס יום הזיכרון שהתקיים ביד ושם. פלס כידוע מתנגדת נלהבת של המהפכה המשפטית ואף הופיעה באחת מעצרות המחאה שמתקיימות בכל מוצאי שבת.
כאמור, לאחר פרסום הידיעה על הפיטורים הצפויים, השליחה האמריקאית לענייני שואה במשרד החוץ של ארצות הברית, אלן גרמין, קראה לשמור על עצמאות המוזיאון ולהשאיר את זכר השואה מחוץ לוויכוחים פוליטיים.
גרמין כתבה: "שמירה על עצמאותם של מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח כשאנחנו עומדים בפני המאמצים לעוות או להכחיש את העובדות על השואה".
קתרינה פון-שנורביין מהנציבות למאבק באנטישמיות באיחוד האירופי הצטרפה לגינוי וכתבה: "מרכז השואה העולמי 'יד ושם' הוא שותף מרכזי בכל הנוגע לחקר השואה. מומחיות המרכז ועצמאות המנהלים שלו חיוניים בתקופות של עיוות השואה וניסיונות לפוליטיזציה של הזיכרון השואה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה