בארץ

מחאת "צדק לרפאל": מפגינים חסמו את איילון וזרקו בקבוקי תבערה

במסגרת הפגנת מחאת "צדק לרפאל" המפגינים חסמו את איילון תוך הפעלת כוח ופריצת מעגלי האבטחה של המשטרה, עימותים קשים נרשמו במקום. בהמשך, המפגינים זרקו בקבוקי תבערה ואבנים, שוטר ועובר אורח נפגעו. המשטרה משתמשת ברימוני הלם כדי לפנות אותם
מערכת ice |  3
מחאת "צדק לרפאל" בת"א (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשעה זו מול מפרי סדר שירדו לאיילון צפון בניגוד לחוק, לאחר שפרצו באלימות ובהפגנת כוח את מעגלי האבטחה של המשטרה. מפרי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים ירדו לאיילון וביצעו חסימה של תנועת כלי הרכב, למרות ההכרזות של המשטרה כי ההפגנה בלתי חוקית, מפרי הסדר ממשיכים לפעול בניגוד לחוק ולהתעמת עם השוטרים, תוך זריקת בקבוקים וחפצים.
 
<
דוברות המשטרה מסרה בתגובה כי: "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה באופן חוקי, אולם לא נאפשר פגיעה בשוטרים ונפעל באפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות. בשלב זה איילון חסום לתנועת כלי רכב לכיוון צפון ודרום".
 
כזכור מחאת צדק לרפאל פרצה לאחר דריסתו ומותו הטרגי של הילד רפאל אדנה ז"ל בן ה-4 בנתניה ולאחרונה הפרקליטות החליטה להגיש נגד הנהגת הדורסת כתב אישום בגין הפקרה ולוותר על אישום ההריגה.
 
לאחר מכן מחאת "צדק לרפאל" תפסה תאוצה ונגררה לאלימות, ששיאה היה בדקירת שוטר בהתפרעויות בנתיבי איילון. כמו כן המחאה גם תפסה תאוצה בזכות התגייסותם של משפיעני רשת למען המחאה הצודקת הזו.  

בהמשך דווח על ידי המשטרה כי חלק מהמפגינים שהוגדרו על ידה כ"פורעי חוק" זרקו  בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים ועוברי אורח. שוטר נפגע מאבן שזרקו המפגינים ואזרח נפגע מבקבוק תבערה.  המשטרה ניסתה להידבר עם המפגינים במהלך זמן רב אולם המפגינים שעלו מאיילון, הציתו מדורות בצומת קפלן, תקפו שוטרים ואזרחים. 

המשטרה מפנה כעת את המפגינים באמצעות רימוני הלם ופרשים. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה באופן חוקי, אולם לא תאפשר פגיעה או אלימות בשוטרים או אזרחים. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אשכנזי על
    אבנר יוספוביץ' 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שזרק את בקבוק התבערה לא היה אתיופי בוודאות אני ראיתי שהוא בא מכיוון במשטרה וגם אף אחד לא ניסה לעצור אותו
    סגור
  • 2.
    מאבק מוצדק הצדק חייב להראות ולהעשות , לא לאלימות ! (ל"ת)
    דן 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לחסום לחסום לחסום. אם להם מותר מותר לכולם (ל"ת)
    אורי 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור