בארץ

נתניהו "שכח" להחזיר למדינה עשרות מתנות - אבל לא יועמד לדין

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לא לפתוח בחקירה פלילית נגד רה"מ נתניהו, למרות היעלמותן של עשרות מתנות יקרות ערך שקיבל במסגרת תפקידו, והיה אמור להחזיר למדינה. מדובר בין היתר במתנות מנשיא ארה"ב, מנשיא רוסיה, מקנצלרית גרמניה, מנשיא צרפת ומהאפיפיור
מערכת ice |  1
בנימין ושרה נתניהו (צילום פלאש 90/ RAMI SHLLUSH/POOL)
לרה"מ בנימין נתניהו יש מספיק תיקים בהם הוא נאשם, אך למזלו פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לא לפתוח נגדו בחקירה פלילית בחשד נוסף: היעלמותן של עשרות מתנות יקרות ערך שקיבל במסגרת תפקידו והיה אמור להחזיר למדינה.
בכאן רשת ב' נחשף היום כי למרות שנתניהו היה אמור להחזיר מתנות שקיבל בכהונותיו הקודמות, בין היתר מנשיא ארה"ב, מנשיא רוסיה, מקנצלרית גרמניה, מנשיא צרפת ומהאפיפיור – תיק החקירה ייסגר.
פרקליט המדינה איסמן נימק את ההחלטה: "העובדה שלא אותרו מתנות לאחר שנעשה בהן שימוש לתצוגה, אין בה כשלעצמה כדי ללמד בהכרח על חשד לכך שנעברה עבירה פלילית. וממילא התשתית הראייתית הקיימת נכון לעת הזו אינה מקימה חשד סביר המצדיק פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית, ותוחלת החקירה נמוכה".

עוד הוסיף איסמן: "ישנה סבירות לא מבוטלת, ובוודאי שלא ניתן יהיה לשלול אפשרות, כי מתנות שלא הוחזרו נשברו או אבדו, לרבות בעת אריזת ואחסון החפצים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, נוכח שיפוצים שנערכו בלשכה בתקופה הרלוונטית ובאריזת החפצים במעון ראש הממשלה בבלפור עם סיום הכהונה".
לפני כשנתיים חשף בן כספית כי יועמ"שית משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע, שלחה מכתב חריף אודות 42 מתנות, מתוכן פירטה רשימה של 27 מתנות שטרם הוחזרו. בין המתנות: קופסה עשויה זכוכית עם חתימת הנשיא אובמה, ספר תנ"ך ישן שקיבל במתנה מפוטין, כמו גם מתנות מהאפיפיור, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שגרירים ברחבי העולם ועוד.
"עם סיום כהונתך כראש הממשלה היה עליך להחזיר את כלל המתנות שקיבלת, בתקופת כהונתך כראש הממשלה ואושרו לתצוגה כאמור, לחדר המתנות המשרדי במצב שבו ניתנו למעט בלאי סביר שנובע מחלוף הזמן", כתבה היועמ"שית.
לדברי כספית, ברשימה ששלחה ברנע לא נכללו מתנות שערכן המוערך פחות מ-300 שקל, ולפיכך ערכן המשוערך של כל מתנה המפורטת במכתב עולה על 300 שקל, ומשכך מדובר ברשימה יוקרתית במיוחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם החולצה של ברצלונה שביבי קיבל מתנה?
    מייזליש 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואח"כ התברר שהילד" ז מכר את החולה ביד 2 ב200 ₪
    סגור