בארץ

ירושלים מצמצת את זיהום האוויר: חוק העזר העירוני שאושר

עיריית ירושלים פועלת לטובת צמצום זיהום האוויר בעיר עם אישורו של חוק עזר עירוני חדש שיאסור על הפעלת כלי ציוד מכני הנדסים. מטרת המהלך לשפר את איכות האוויר בעיר
מערכת ice | 
זיהום אוויר חריג (צילום shutterstock)
עיריית ירושלים פועלת לטובת צמצום זיהום האוויר בעיר עם אישורו של חוק עזר עירוני חדש שיאסור על הפעלת כלי ציוד מכני הנדסים. מטרת המהלך לשפר את איכות האוויר בעיר. מדובר בחוק שעובר כחלק מתוכנית רב-שנתית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה ציבורית בירושלים.
התוכנית מבוצעת בשיתוף פעולה ומימון המשרד להגנת הסביבה, והיא אושרה במועצת העיר כחלק ממהלך נרחב, שבמסגרתו אף נאסרה כניסת רכבי דיזל מזהמים לתחומה של העיר. זו האחרונה הוגדרה גם כאזור מופחת פליטות.
חוק העזר יאסור על הפעלת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) מזהם וגם יאסור את העמדתו באתר שבו מבוצעות פעולות באמצעות כלים כאלה, אלא אם הותקן בו מסנן חלקיקים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "עיריית ירושלים - בסיוע ובמימון המשרד להגנת הסביבה - מרחיבה את חוק העזר העירוני המגביל כניסה של כלי רכב מזהמים, כך שיעבדו בעיר רק כלי צמ"ה, ציוד מכני-הנדסי, שאינם מזהמים. זהו צעד חשוב נוסף במטרה להבטיח איכות אוויר טובה לתושבים. פעולה זאת היא חלק מעבודת המשרד להגנת הסביבה לצמצום משמעותי של זיהום אוויר מתחבורה בערים, ואני קוראת לערים ולרשויות נוספות להצטרף לשינוי - כפי שמבצעת ירושלים במסגרת עבודתנו המשותפת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה