בארץ

שר החינוך קיש בכנס: "לא בטוח שיהיה הסכם עד 1 בספטמבר"

לקראת פתיחת שנת הלימודים, שר החינוך יואב קיש, בכירי משרד החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, קיימו את כנס פתיחת שנה"ל תשפ"ד במעלה אדומים. בכנס אמר: "כלל לא בטוח שנצליח להגיע להסכם עד 1 בספטמבר"
מערכת ice | 
השר קיש וראש העיר מעלה אדומים (צילום יחצ)
לקראת פתיחת שנת הלימודים, היום (רביעי) שר החינוך יואב קיש, בכירי משרד החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, קיימו את כנס פתיחת שנה"ל תשפ"ד במעלה אדומים. בין היתר התייחס השר באתגרי המחסור בכוח האדם, מניעת חרמות ופיתוח מצוינות בקרב תלמידי ישראל.
את הכנס פתח השר קישר בהבעת תודה לראש העיר, בני כשריאל, אשר מחזיק בתיק החינוך במעלה אדומים, שעוזב את העירייה ויכהן כשגריר ישראל באיטליה: "ראש העיר, בני כשריאל, שיהיה המון בהצלחה, אנו מכירים הרבה שנים, עושים ועוזרים לעיר תקופה ארוכה. תודה על המון שנים של הובלת העיר".
לאחר מכן צלל השר לבעיות שמעסיקות מאות אלפי הורים ברחבי הארץ כשאמר: "כלל לא בטוח שנצליח להגיע להסכם עד 1 בספטמבר, אבל מקווה שהדברים יסתיימו על הצד הטוב ביותר, והשנה תפתח כסדרה".
עוד הוא הוסיף: "התמודדנו עם המון קשיים ואתגרים בתקופה האחרונה, ואנו עדיין מתמודדים. אתגר כוח האדם הוא עצום ומשמעותי, אולי הגדול ביותר בשנים האחרונות. אנחנו בוחנים מספר תוכניות על מנת למלא את החלל שנוצר במספר המורים. אנו חושבים על פתרונות יצירתיים ומשתמשים בכל המשאבים שעומדים לרשותנו כדי לפתור את האתגר בזה".
על תופעת החרמות בקרב ילדים אמר: "מדובר בתופעה כואבת ומכוערת שלצערנו אנו נתקלים בה יותר ויותר. המשרד ברשותי שם דגש מיוחד בנושא על מנת למגר את התופעה ויחד עם המנהלים, המורים וכן ההורים נפעל יחד כדי שאף ילד לא יוחרם".  
בנושא הבגרויות: כידוע, החל מהשנה התלמידים חוזרים להיבחן בבחינות בגרות בכל המקצועות. לפי הרפורמה, החל משנת הלימודים הנוכחית, תשפ"ד, תלמידי ישראל ייגשו לבחינות בגרות כתובות בכל מקצועות הרוח, החברה והמורשת - ספרות, תנ"ך, היסטוריה, אזרחות וכדומה. "המתווה החדש של בחינות הבגרות שיחל לפעול משנת הלימודים הקרובה מביא בשורה אמיתית לתלמידי ישראל ומגביר את השאיפה למצוינות שזה אחד מערכי הדגל שחרטנו על דגלינו לקדם בשנים הקרובות. המתווה מאפשר בחירה והתאמה פרטנית, בהתאם לאופי בית הספר, התלמידים והצוות החינוכי, ומאפשר חופש למנהלים כך שכל בית ספר מחליט על המתווה המתאים לו, בהתאם למוכנות שלו ולמוטיבציה שלו", אמר השר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה