בארץ

שוטרים השתמשו באלימות חריגה כלפי עצור? מח"ש תפתח בחקירה

עו"ד של פלסטיני שנעצר בעקבות בחשד לאחזקת סמים וספג חבלות קשות בפניו, טען כי הוטבע בפניו של הנאשם מגן דוד. במשטרה הכחישו את הטענות ומסרו כי הופעל כוח סביר ומקורו של המגן דוד הוא בנעליו של השוטר
מערכת ice | 
שוטרים (צילום shutterstock)

עו"ד של פלסטיני בן 22 תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים שנעצר בחשד לאחזקת סמים טען כי מרשו ספג חבלות קשות בפניו וכי הוטבע על גופו מגן דוד. במשטרה הכחישו את הטענות ומסרו כי הופעל על החשוד כוח סביר ומקורו של המגן דוד בנעליו של השוטר, זאת למרות שהוא לא תועד במצלמות הגוף של 16 השוטרים שהשתתפו במעצר, כך דווח ב"הארץ".

בעקבות המקרה, שופט בית משפט השלום בירושלים ביקש מהמחלקה לחקירות שוטרים לבחון את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטרים בחשד לכך שגרמו חבלות חמורות לפלסטיני בעת שהיה עצור אצלם. למרות טענת השוטרים כי על החשוד הופעל כוח סביר ומקורו של המגן דוד בנעליו של השוטר, הורה השופט עמיר שקד להעביר את פרוטוקול הדיון שניהל למח"ש וכתב בהחלטתו: "יודגש כי אין לנקוט באלימות כלפי עצורים. בשל החבלות הקשות, לשון המעטה על גופו של החשוד, אני מורה על העברת הפרוטוקול למח"ש".
 


זו לא הפעם הראשונה בה מדווח על אלימות משטרתית כלפי עצורים פלסטינים. גם בחודש יוני האחרון דווח על מעצר של פלסטינים במהלכם השתמשו השוטרים בפעילות אלימה כלפיהם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה