בארץ

הפטור מוויזה לארה"ב מתרחק: אלה התנאים החדשים

לאחר שישראל עמדה ברוב התנאים שהציבה ארה"ב בדרך לקבלת הפטור המיוחל, כעת אומר דובר בממשל האמריקאי שהתוכנית לא תצא לפועל עד שלא תהיה התקדמות בזירה המדינית

מערכת ice |  2
ויזה לארה"ב (צילום freepik)
כפי שפורסם בתחילת השנה, החל מחודש ספטמבר הקרוב, ממשל ארה"ב היה אמור לאשר לאזרחי מדינת ישראל להיכנס למדינה ללא הוצאת ויזה. זאת לאחר שישראל קיימה את התנאים המקדימים שהציב הממשל האמריקאי. אך, לאחרונה בשל התרחקות ממשל ביידן וממשלת נתניהו ניכרת האטה בהנעת המהלך.
כפי שזכור, בחודש שעבר נחתם רשמית הסכם ההדדיות בין ארה"ב ולישראל. בין התנאים שנמצאים בהסכם הינו שלראשונה, אושר לפלסטינים בעלי אזרחות אמריקאית להיכנס לישראל באופן חופשי וללא כל הגבלה. אך, בשעה שהתנאי הזה נמצא כבר בהרצה, ישנה עצירה של קידום המהלך מצידם של האמריקאים.
על פי דבריו של סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ודנט פאטל: "ארה"ב אינה סנטה קלאוס" שמחלקת מתנות. לדבריו, המחלקה המדינית דוחפת את ההליך אבל רק מהצד של האינטרס האמריקאי.
לאחר מכן, כאשר נשאל סגן הדובר מדוע ארצות הברית מעניקה לממשלת נתניהו "צ'ופר" כה מהותי השיב פאטל כי "הכניסה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לא תקרה ולא הולכת לקרות עד שלא נראה הדדיות ואת התנאים המוקדמים הרבים שאנחנו מדברים עליהם הרבה זמן. דברים כמו נורמליזציה והשתלבות אזורית. אנחנו רואים את זה כדבר טוב והזדמנות חשובה להמשיך לשתף פעולה במספר תחומים, כולל מסחר בין אנשים וזרימת סחורות ורעיונות".
כמו כן הוסיף פאטל ואמר כי: "אנחנו גם נשארים מחויבים באותה מידה לפתרון שתי מדינות במשא ומתן בין שותפינו הישראלים לפלסטינים. וזה משהו שאנחנו הולכים להמשיך לקדם כי אנחנו חושבים שזה צעד חשוב שטוב לאזור וטוב לאינטרסים של הביטחון הלאומי באזור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אף אחד בעולם לא סובל את הממשלה הזו
    ישראלי שפוי 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ולצערי אנחנו משלמים את המחיר. ממשלה עלובה, שרים מורשעים ברמה נמוכה והחרדים חוגגים על הילדים שלנו בצבא. יאללה אמסלם דיסטל קרעי לוין רוטמן מאי גולן ושאר העולב. כפיים!
    סגור
  • 1.
    מצוין שלא יגיעו לארץ מחבלים
    דג 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי צריך את אמריקה
    סגור