בארץ

הבית הלבן מכחיש את ההסכם עם סעודיה: "אין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה"

הדובר לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון קירבי, הכחיש את הדיווח על התקדמות במגעים בין הסעודים לישראלים. "אין עדיין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה או לכל שיקול ביטחוני אחר שיש לנו ולבני בריתנו באזור"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
הדובר לביטחון לאומי ג'ון קירבי הכחיש היום (רביעי) את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו, ארצות הברית וסעודיה הגיעו להבנות שיאפשרו לסעודים לוותר על ההקלות לפלסטינים במסגרת הסכם נורמליזציה עם ישראל. הוא עוד אמר כי: "אין עדיין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה או לכל שיקול ביטחוני אחר שיש לנו ולבני בריתנו באזור."
על פי הדיווח שהוכחש על ידי קירבי, הסעודים אף יסכימו לוותר על הצעדים של ישראל לפלסטינים תמורת ערבות ביטחוניות אמריקאיות וסיוע בגרעין אזרחי. עוד נטען כי ההסכם המיוחל יכול להיחתם בתקופה יחסית קצרה, בין תשעה ל-12 חודשים.
לאחרונה פורסם כי ראש המוסד דדי ברנע ביקר בבית הלבן בוושינגטון, שם דן על הסכם פוטנציאלי. על פי הדיווח, ברנע נפגש עם מספר בכירים אמריקנים, ביניהם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, ברט מקגורק, מתאם הבית הלבן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן לאנרגיה ותשתיות וראש ה-CIA ביל ברנס. סאליבן ומקגורק ביקרו בסעודיה מעט לאחר הביקור המדווח של ברנע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה